Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Co to jest dropshipping? Jak zacząć?

 

Nie wiesz Co to jest dropshipping, a chciałbyś zacząć nareszcie dobrze zarabiać? Szukasz sposobności, które dadzą Ci dodatkowe pieniądze, ale bez konieczności poświęcania temu zajęciu zbyt dużej ilości czasu? I bez wychodzenia z domu? Te zdania być może brzmią jak zachęta do wstąpienia w szeregi piramidy finansowej. Jednak w dzisiejszym artykule zajmiemy się czymś, co naprawdę przynosi czasem duże zyski. Legalnie i uczciwie. To dropshipping. Co to jest? Jakie mogą być w nim zarobki? Jesteś ciekawy? Czytaj dalej!

Dropshipping — co to jest?

Dropshipping to jeden z modeli sprzedaży przez internet. Co Ty na to, żeby uruchomić sprzedawanie produktów bez posiadania własnego magazynu? Zadaniem Twojego sklepu będzie w tym przypadku tylko pozyskiwanie konsumentów, którzy są zainteresowani towarami, jakie oferujesz. Ponadto Ty, pośrednik, zajmiesz się obsługą klientów, sprzedażą i obsługą posprzedażową, np. wymianą, reklamacjami, czy utrzymaniem z nimi długofalowych relacji.

 

Zatowarowanie to proces jedynie wirtualny. Czyli dana paleta produktów widnieje na Twojej stronie internetowej, ale fizycznie ich nie posiadasz. Natomiast proces wysyłki zostaje w tym przypadku przeniesiony na hurtownię czy producenta. Nie będziesz musiał wydawać pieniędzy na towary, czy też biegać na pocztę kilka razy dziennie.

Dropshipping a zatowarowanie 

Gdzie będą znajdować się produkty, które chcesz sprzedawać? Zwykle pozostają u hurtownika. Będziesz musiał podpisać z nim kontrakt. Nie powinieneś oczywiście ograniczać się tylko do jednego partnera. Wybierzesz po prostu takie firmy, które produkują lub mają to, czego właśnie potrzebujesz. Kolejnym etapem będzie wprowadzenie na stronę informacji, czyli nazwy, opisu produktu, zdjęć, przypisanie kategorii, określenie stanu ilościowy. To wszystko musisz umieścić na stronie swojego sklepu. Na czym polega zatowarowanie w dropshippingu? Hurtownia wyśle produkty, a Ty będziesz musiał za nie zapłacić dopiero wtedy, gdy wystąpi na nie zapotrzebowanie.

Dropshipping — jak to działa?

Wyobraź sobie, że masz sklep internetowy. A jeśli już go masz, to nawet nie musisz sobie tego wyobrażać. Klienci przeszukują sieć, by znaleźć to, czego im w danym momencie potrzeba. Gumowe kaczuszki, awokado w doniczce, zestaw do laminacji rzęs, drewniany stół do pokera i miliony innych rzeczy. Swój wymarzony produkt znajdują właśnie na Twojej stronie. Klikają w guzik z napisem Kup teraz. Co się dzieje dalej?

 

System, który masz zainstalowany, podaje tę informację dalej, do hurtowni. Jeśli nie ma takiego systemu, wysyłasz maila do swojego partnera, czyli hurtowni lub producenta. On przesyła towar (gumowe kaczuszki itd.) na adres konsumenta. Co ważne, klient nie zdaje sobie sprawy, jak wygląda ten proces. Dla niego to Twój sklep odpowiada za cały proces. Ty jednak nawet nie widzisz tego, co użytkownik zamówił (chyba że nastąpi zwrot).

Dropshipping zalety i wady

Jest wiele korzyści, płynących z dropshippingu. Oto one:

  • niskie koszty inwestycji, dzięki którym nawet osoba z niewielkim kapitałem może zacząć swoją przygodę z handlem; 
  • nie trzeba kupować towarów, które nie wiadomo czy się sprzedadzą,
  • brak posiadania magazynu nie jest przeszkodą,
  • oszczędność na pensjach pracowników, którzy zajmowaliby się pakowaniem i wysyłką,
  • oszczędność czasu,
  • możesz pracować z dowolnego miejsca na ziemi,
  • brak konieczności przeprowadzania inwentaryzacji,
  • skomplikowany procesu sprzedażowo-wysyłkowego jest znacznie ułatwiony.

 

Każdy medal ma dwie strony, więc spójrzmy na rewers, czyli wady dropshippingu:

  • zwroty mogą być problematyczne w takiej sytuacji, gdy nie masz odpowiednio skonstruowanej umowy B2B (business to business) ze swoim partnerem; wtedy towar wraca do Ciebie i to Ty musisz się martwić, jak go sprzedać,
  • treści i zdjęcia na Twojej stronie nie będą unikatowe (hurtownia/ producent je dostarcza), możesz jednak oczywiście napisać własne,
  • ceny w większym stopniu dyktuje hurtownia, a nie Ty,
  • brak personalizacji wysyłki (towar nie będzie oklejony taśmą z Twoim logo, nie dodasz tam małego gratisu, żeby utrzymać więź z klientem itp.),
  • niska marża, musisz więc zawierać dużo transakcji,
  • konieczność posiadania dużych umiejętności sprzedażowych. 

Dropshipping — czy warto?

Do współpracy warto się przygotować. Odpowiednio skonstruowana umowa może zaoszczędzić Ci wielu problemów przy późniejszym dropshippingu. Zarobki natomiast początkowo nie będą oszałamiające. Przygotuj się na kilkaset zł, może kilka tysięcy zł miesięcznie. Stopniowo zaczną one wzrastać, jeśli się nie zniechęcisz. Warto, żebyś pamiętał, że częścią sukcesu jest efektywne negocjowanie cen i warunków współpracy z hurtownią czy producentem. 

 

Przyda się także dobra strategia marketingowa. Klienci muszą o Tobie usłyszeć, jeśli chcesz dobrze wyjść na dropshippingu. Allegro jest niezłym miejscem na start, ponieważ to jeden z liderów e-commerce w Polsce. Czy warto zaczynać tę przygodę? Sam musisz sobie odpowiedzieć na to pytanie. Pomyśl o tym w ten sposób — to hurtownia udostępnia Ci swoje towary, a Ty masz sprowadzić im klientów. Czyli po Twojej stronie jest cały marketing, mający na celu rozreklamowanie produktów. Czy potrafisz sprzedawać?

 

Dropshipping to taki model sprzedaży, w którym Twój e-sklep jest pośrednikiem. Zbierasz zamówienia, a produkty są wysyłane przez hurtownię czy producenta. Możesz promować swój sklep w sieci. Początki na pewno przyniosą trudności. Jeśli chcesz, żeby było o wiele łatwiej, zajrzyj na tę stronę. Tu pracują profesjonaliści, którzy wesprą Cię, gdy będziesz tego potrzebował.

 

Kategorie:

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.