Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
dobry tekst copywriterski

Dobry tekst copywriterski, po czym go poznać?

Jakie cechy powinien mieć dobry tekst copywriterski – podstawowe wskazówki. Z pewnością nie jeden copywriter zastanawia się, czy jego teksty są dobre. Poprawność i brak rażących błędów nie czyni przecież stworzonej treści wyjątkową. Co zrobić, aby artykuł blogowy porywał tłumy, opis produktów i kategorii zachęcał do zakupu, a teksty na stronę internetową świetnie prezentowały ofertę danej firmy? Czy to jest w ogólne możliwe? Oczywiście, że tak. Poniżej dowiesz się, jakie cechy powinien mieć dobry tekst copywriterski, który daje coś więcej niż przyjemny odbiór przez czytelnika.

 

Wartość merytoryczna to klucz dobrego tekstu copywriterskiego

Na początku zastanów się, o czym chcesz pisać. Przygotuj dobry konspekt i wstępnie wybierz nagłówki. Tak skonstruowany plan pomoże Ci w stworzeniu wartości merytorycznej. Dzielenie się cennymi informacjami wzbudza zaufanie do firmy oraz zatrzymuje czytelnika na stronie. Kolokwialnie, mówiąc, wyeliminuj lanie wody, skup się na temacie i trzymaj się go do ostatniego zdania.

 

Przy pisaniu wartościowych treści nie obędzie się bez tematycznego researchu. Przejrzyj blogi, strony poruszające podobne zagadnienia, e-booki, książki, czasopisma i obowiązkowo – artykuły naukowe. Możesz znaleźć je poprzez Google Scholar. W ostateczności poproś klienta o dostarczenie materiałów źródłowych lub informacji dotyczących tematu poruszanego w tekście. Pamiętaj, że im lepiej się przygotujesz do danego tekstu, tym łatwiej i szybciej stworzysz tekst wysokiej jakości. Jeśli zdobędziesz wartościową wiedzę, którą będziesz przekazywał czytelnikom, grono odbiorców wzrośnie.

 

Używaj strony czynnej w dobrych tekstach copywriterskich

Zdania konstruowane przy użyciu strony czynnej są prostsze w odbiorze i o wiele łatwiejsze do zrozumienia. Dlatego użycie jej w tekstach nie przysłoni wartości merytorycznej, którą chcesz przekazać czytelnikom.

Jaka jest różnica między stroną czynną a bierną?

W stronie biernej pomiotem jest odbiorca czynności, a dopełnieniem wykonawca czynności. Z kolei w stronie czynnej podmiotem jest wykonawca czynności, a dopełnieniem odbiorca czynności.

Przykład:

  • Dzieci zrobiły ogromny hałas. – strona czynna
  • Hałas został zrobiony przez dzieci. – strona bierna

Dzieci są bohaterami zdarzenia, a zarazem wykonawcami czynności. Pierwsze zdanie jest zgodne z naturalnym porządkiem gramatycznym: „dzieci” – to podmiot zdania, „zrobiły” – jego orzeczenie, „hałas” – dopełnienie. Zdanie, które zawiera osobową formę czasownika, to zdanie o konstrukcji czynnej. Na pierwszym planie stawiana jest osoba i czynność (zachowanie), na planie drugim – rzecz, z którą człowiek coś robi. Zdarza się jednak, że opisany porządek wyrazów zmieniamy – przede wszystkim po to, aby pokazać tło wydarzeń, które opisujemy, a nie ich bohaterów.

 

Optymalizacja tekstu pod SEO

Celem każdego copywritera jest dotarcie do jak największej ilości czytelników. W końcu po to piszesz, aby inni czytali. Jeśli nie czytają, to może nie trafili w sieci na Twój tekst. Co zrobić, żeby trafili? Zoptymalizować tekst pod SEO!

 

Dobór fraz kluczowych pod SEO

Celem optymalizacji tekstów pod SEO jest wysoka pozycja w wyszukiwarce Google na konkretne słowa lub frazy kluczowe. Z uwagi na to, w każdym tekście powinny się one znaleźć w odpowiednim rozmieszczeniu – jedna co około 1000 zzs. Keywords dzieli się na:

  • ogólne – odnoszą się do ogólnych pojęć, kategorii produktów lub usług, np. „copywriting”;
  • brandowe – nazwa marki lub coś z nią związanego np. copywritinge + nazwa firmy;
  • szczegółowe – skupienie się na doprecyzowaniu zagadnienia np. „copywriting artykuły specjalistyczne”;
  • long tail – rozwijają frazy szczegółowe o kolejne elementy, np., copywriting artykuły specjalistyczne na bloga’’
  • lokalne – związane z nazwą miejscowości, w której świadczone są usługi lub sprzedawane produkty np. copywriting Warszawa.

Oprócz wyżej wymienionych keywords warto używać także fraz semantycznych, czyli synonimów, idiomów, kolokacji. Pomagają one robotom Google lepiej zrozumieć sens tekstów. Istnieje wtedy wysokie prawdopodobieństwo, że roboty uznają tekst za wartościowy i umieszczą go wysoko w wynikach wyszukiwania.

Nie powielaj treści 

Wystrzegaj się plagiatu. Twórz unikalne treści, które z pewnością zostaną docenione i nagrodzone przez roboty Google. Każde dublikowanie treści może prowadzić do utraty prawdziwości i zaufania w oczach czytelników lub do sanowania strony przez Google. Nie zapominaj, że kopiowanie treści stworzonej przez kogoś innego jest nielegalne.

 

Wygląd – ogromny wpływ na dobry tekst copywriterski

W optymalizacji tekstu pod SEO równie istotne znaczenie ma treść jak i wygląd tekstu. Używaj nagłówków H1, H2, H3. Staraj się, aby ich objętość była zbliżona do siebie, wygląda to bardzo estetycznie i przede wszystkim jest czytelne. Dziel teksty na akapity i wystrzegaj się ściany tekstu. Korzystaj z wypunktowań, grafów, tabelek czy innych elementów, które urozmaicą sposób przekazywania wartości merytorycznej. Do wyróżnienia ważnych i kluczowych elementów używaj boldowania, pomoże to nie tylko czytelnikowi lepiej zrozumieć tekst, ale także robotom Google.

 

Leżakowanie – must have dobrego tekstu copywriterskiego

Nigdy nie przesyłaj przed chwilą skończonego tekstu do klienta. Daj mu odpocząć jeden dzień, dwa – czas zależy od deadline, który Cię goni. Po tym czasie umysł będzie świeży i z pewnością wyłapiesz błędy, które wcześniej w żaden sposób Ci nie przeszkadzały. Redakcja jest nie mniej ważna niż samo pisanie. W końcu dzięki niej artykuły blogowe, opisy kategorii i produktów czy treści na stronę internetową zyskują jakość językową.

 

Dobry tekst copywriterski w skrócie:

1.Zastanów się nad tematem.

2.Pisz dla czytelnika, nie dla klienta.

3.Konkrety.

4.Unikaj lania wody.

5.Rozmawiaj z odbiorcą, zwracaj się do niego.

6.Optymalizuj treści pod SEO.

7.Daj czas na odpoczynek.

8.Dopracuj poprawność językową.

Dobry tekst copywriterski zawiera elementy, które zostały omówione powyżej. Jednak to nie wszystko, ważna jest świeżość, kreatywność i interesujące podejście do tematu. Nie trzymaj się schematu, zaskocz czytelników niestandardowym pisaniem. To niezwykle istotne.

 

Jeśli potrzebujesz dobrych tekstów copywriterskich, skontaktuj się z nami!

Natalia Kaleta

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2021.

Zostaw nam swoje dane a nasz przedstawiciel skontaktuje się z Tobą.