Agencja Reklamowa Tings

Telefon

+48 511-474-708

Dobre opisy produktów

Dobre opisy produktów w sklepie internetowym

Dobre opisy produktów w sklepie internetowym – jak powinny wyglądać? 

 

Dobre opisy produktów w sklepie internetowym są równie ważne, jak posiadanie świetnych zdjęć lub sprawnej technicznie witryny. Nie tylko przyczyniają się one do pozytywnego doświadczenia klienta ze stroną, ale także zwiększają wiarygodność Twojego sklepu. To z kolei może wpłynąć na uzyskanie wyższej pozycji w wyszukiwarce i zwiększenie liczby konwersji wśród odwiedzających Twoją witrynę. Przeczytaj ten artykuł i zacznij tworzyć opisy produktów, które sprzedają. 

 

Opisy produktów – dlaczego są tak ważne? 

 

Możliwości sklepów internetowych w kontekście prezentacji produktu są dużo bardziej ograniczone niż w przypadku sklepów stacjonarnych. Produktów nie można dotknąć, powąchać, przetestować. Dlatego dobry copywriting to klucz do sukcesu, czyli wzrostu sprzedaży. W badaniu przeprowadzonym przez portal eMarketer.com udowodniono, że 82% respondentów decyduje o nabyciu produktu na podstawie jego opisu. Jest to więc przestrzeń, w której warto się wyróżnić na tle konkurencji swoją kreatywnością i profesjonalnym podejściem.

 

Poznaj swoich odbiorców 

Posiadając sklep internetowy, warto wiedzieć, do kogo kierowana będzie komunikacja na stronie. Stworzenie persony, czyli klienta idealnego jest niezwykle pomocne. Jeśli jednak masz już zaprojektowaną mapę podróży klienta, to znaczy, że dobrze znasz swoją grupę docelową. Wiesz, co lubią Twoi klienci, jakie są ich oczekiwania i w jaki sposób podejmują decyzje zakupowe. Zatem, przystępując do tworzenia opisu, odpowiedz na pytania: 

  • Jaki język stosować – formalny czy nieformalny? 
  • Dlaczego klienci potrzebują Twojego produktu? 
  • Czego klienci oczekują od produktu? 
  • Gdzie i w jaki sposób będą z niego korzystać? 
  • Jakie jeszcze informacje możesz dodać, by wpłynąć pozytywnie na ich customer experience, czyli doświadczenie ze stroną.

 

Skup się na cechach i korzyściach 

Cechy produktu i korzyści z nich płynące to dwa najważniejsze aspekty opisu produktu. Znając produkt, podkreślenie jego kluczowych cech, funkcjonalności i zastosowania nie będzie problematyczne. Pamiętaj jednak, by specyfikacja była zrozumiała dla „zwykłego” człowieka. Techniczne parametry uzupełnij o dodatkowy opis wyjaśniający.

 

Klienci nie kupują produktów, a emocje

Co innego w przypadku korzyści, gdzie trzeba wykazać się kreatywnością i znajomością swojej grupy docelowej. Główny nacisk połóż zwłaszcza na korzyści emocjonalne. To one najbardziej uderzają w Twoich odbiorców. Zamiast kupować słuchawki, które zapewniają wyrazisty dźwięk i idealnie zbalansowane tony, Twoi klienci wolą kupować takie, które dostarczą również niesamowitych wrażeń dźwiękowych, przenosząc ich w inny wymiar przyjemności. Opisując korzyści, zwróć uwagę na problemy, jakie dany produkt może rozwiązać i jakie potrzeby spełnić. 

 

Wykorzystaj storytelling 

Storytelling jest blisko związany z językiem korzyści emocjonalnych, gdyż polega na opowiedzeniu historii wokół produktu, która poruszy wyobraźnię klientów i odwoła się właśnie do emocji. Tekst oparty na języku opisowym, z wykorzystaniem sformułowań odnoszących się do wrażeń zmysłowych skutecznie buduje więź pomiędzy klientem a marką. Dzięki takiej komunikacji, odbiorcy zaczynają utożsamiać się z misją i wartościami marki. 

 

Pisz w sposób przejrzysty 

Nikt nie lubi czytać długich opisów. Nawet te zawierajace storytelling powinny się zamykać w 1000-1500 znaków ze spacjami. Ponadto, warto wyróżnić najważniejsze treści, pogrubiając je w taki sposób, by były od razu widoczne dla odbiorców, na wypadek gdyby znalazły się osoby, które jedynie skanują wzrokiem tekst. Dla lepszej przejrzystości podziel tekst na akapity i – tam gdzie to możliwe – wprowadź punktory. Używaj krótkich, pojedynczych zdań. Stosuj stronę czynną, korzystając z dynamicznych czasowników jak „poprawia”, „łagodzi”, „przyspiesza”, „spowalnia”.

 

Zadbaj o SEO

SEO to działania podejmowane w celu zajęcia jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google. Zatem, tworząc opis produktu w e-sklepie, nie można pominąć tego kroku. Wyszukaj odpowiednie frazy kluczowe i uzupełnij treść opisu. Pamiętaj jednak, by zachować odpowiednie proporcje i nie przesadzać z ich ilością. Nazwa produktu powinna być unikalna, ale dobrze, jeśli zawiera także informację o marce producenta, modelu itd. Zastosuj także śródtytuły, które zwiększą potencjał wyszukiwania. Zwłaszcza, jeśli będą zawierały odpowiednie frazy kluczowe. Na koniec koniecznie uzupełnij atrybuty alt w grafice, dzięki czemu poinformujesz wyszukiwarkę, co znajduje się na zdjęciu i wypozycjonujesz dany produkt. 

 

Czego unikać, tworząc opis produktu?

  • Zrezygnuj z określeń, które przesadnie podkreślają zalety produktu, np. „Najlepszy na rynku”, „Jedyny w swoim rodzaju”. Te znane już wszystkim frazy skutecznie odstraszają nabywców. 
  • Nie duplikuj treści z opisu produktu na stronie producenta! Ta praktyka jest niekorzystnie rozpatrywana przez Google, co może w konsekwencji spowodować obniżenie pozycji w wyszukiwarce.
  • Nie ukrywaj prawdy. Informuj swoich użytkowników o tym, co otrzymają, kupując prezent, ale też o tym, czego nie zawiera produkt. Jeśli sprzedajesz rower, który fabrycznie jest produkowany bez pedałów – daj znać o tym swoim klientom. 

 

Opisy, które sprzedają – zrób to sprytnie 

Dobry opis produktu powinien być odpowiednio zbalansowany. Nienachalny, ale zachęcający do nabycia produktu. Z odpowiednią ilością słów kluczowych i wytłuszczonych fragmentów. Służ radą i rozwiewaj wątpliwości. Zastanów się, jakie pytania mogą zadać konsumenci odnośnie konkretnego produktu i wyprzedź ich, udzielając na nie odpowiedzi w opisie. Jeśli natomiast potrzebujesz pomocy, zgłoś się do nas.

 

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2021. Zadzwoń ☎ 511 474 708