Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Dobra identyfikacja wizualna, czyli jaka?

Chodząc na zakupy, pewnie nawet nie zastanawiasz się nad tym, co wpłynęło na twoje wybory konsumenckie. Za to, że włożyłeś określony produkt do koszyka odpowiada w dużej mierze identyfikacja wizualna firmy. Logo, kolorystyka, cała oprawa graficzna sprawiają, że automatycznie wiesz co to za produkt, a to budzi Twoje zaufanie. Jak sprawić, żeby potencjalni klienci rozwinęli w sobie takie zainteresowanie Twoją marką? Czym charakteryzuje się dobra identyfikacja wizualna? Niniejszy artykuł z pewnością udzieli Ci odpowiedzi na te pytania.

Identyfikacja wizualna. Co to?

Identyfikacja wizualna związana jest z oprawą graficzną marki, która jest nośnikiem informacji o produkcie i całej firmie. Na identyfikację wizualną składają się:

  • Logo
  • Fonty – krój i wielkość czcionek
  • Kolorystyka
  • Spójny styl strony internetowej 
  • Wygląd materiałów promocyjnych

Identyfikacja wizualna marki. Po co?

Jej celem jest wzbudzenie w potencjalnym kliencie określonych emocji i dzięki temu pozyskanie jego sympatii. Ponadto wpływa ona na rozpoznawalność marki, gdyż poprzez ten wizualny element klienci zaczynają szybciej kojarzyć markę. Asocjację z marką w połączeniu z wcześniej wspomnianymi pozytywnymi uczuciami bezpośrednio odznaczają się w pozycji i popularności firmy.  

Dobra identyfikacja wizualna. Cechy

1. Zgodna z filozofią firmy i celowa 

Identyfikacja wizualna musi być przede wszystkim zgodna z założeniami marki i istotą jej produktów. Ważne, żeby zidentyfikować co chcesz przekazać za jej pomocą. Zastanów się nad charakterystyką i przydatnością swoich produktów, postaraj wyobrazić sobie np. jakie kolory to wyrażają i następnie zrealizuj ten pomysł. Oczywiście warto skorzystać z pomocy specjalistów, z którymi skonfrontujesz swoją wizję. 

2. Kolory

Zwróć uwagę na zagadnienia związane z psychologią koloru. Wybierz właściwe barwy dla swojej firmy w zależności od uczuć, jakie chcesz wzbudzić w odbiorcach. Barwy pełnią symboliczną funkcję i w sposób podprogowy oddziałują na psychikę człowieka.

3. Spójna

Jest to element, który w największym stopniu wpływa na rozpoznawalność marki. Określony początkowo i systematycznie utrzymywany design sprawia, że potencjalni klienci łatwiej będą kojarzyć daną oprawę wizualną z Twoją marką. Pamiętaj, aby utrzymywać początkowo określoną szatę kolorystyczną. Klienci przywiązują się do danych barw i kojarzą z nim Twój produkt.

4. Unikalna

Identyfikacja wizualna powinna być oryginalna. Ważne, żeby wyróżniała się na tle innych marek, ponieważ tylko w ten sposób będzie bezpośrednio kojarzona z danym produktem. W gąszczu wielu zbliżonych wizualnie produktów, zadbaj o jej nietuzinkowość. 

Pamiętaj jednak, żeby Twoja firma wpisywała się w ogólnie panujący trend, w ramach którego można poeksperymentować z identyfikacją wizualną. 

Julianna Skawińska

Popularne artykuły

redakcja

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.