Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Branding to nieustanny proces identyfikacji

Dlaczego Twoja firma potrzebuje brandingu?

 

Każda firma potrzebuje brandingu ponieważ branding jest niezwykle istotny Dlaczego? W poniższym artykule znajdziesz wyjaśnienie, czemu dobrze przeprowadzony proces i jego zrozumienie, mają tak kolosalne znaczenie dla biznesu. Niezależnie, w czym się specjalizujesz, powinieneś zdawać sobie sprawę, że zbudowanie marki to silny fundament pod sukces.  

 

Branding definicja

Słowniki definiują branding jako akt polegający na nadaniu firmie określonego wzoru lub symbolu w celu reklamowania jej produktów i usług. Nie tak dawno temu był to dość trafny opis brandingu – jednak obecnie pojęcie ma dużo szersze znaczenie, ewoluowało.  

  

Branding był i nadal jest błędnie rozumiany, sprowadzany do elementu estetycznego: tożsamości wizualnej. Dla wielu, czy to specjalistów, czy nie, branding to wciąż tylko tożsamość wizualna – nazwa, logo, projekt, opakowanie itp. Tym bardziej że podczas gdy koncepcja brandingu i jego rozumienie ewoluowały przez lata ogromnie, te samą starą wizję tworzenia marki głoszą nawet wysokiej klasy marketingowcy. Szerzej o cechach dobrego brandingu przeczytasz tutaj.  

 

Branding jest ważny, ponieważ nie tylko robi niezapomniane wrażenie na konsumentach, ale także pozwala klientom dowiedzieć się, czego mogą oczekiwać od Twojej firmy. Jest to sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji i wyjaśnienie, co oferujesz, co sprawia, że jesteś lepszym wyborem. Twoja marka jest zbudowana tak, aby odzwierciedlać to, kim jesteś jako firma i jak chcesz być postrzegany. 

  

Istnieje wiele obszarów, które są wykorzystywane do rozwoju marki, w tym reklama, obsługa klienta, odpowiedzialność społeczna, reputacja i wizualizacje. Wszystkie te elementy współpracują ze sobą, tworząc jeden unikalny i miejmy przyciągający uwagę profil. Takie jest założenie dobrego brandingu

 

Czym jest branding? 

Gdyby wyjaśnienie brandingu było proste, nie byłoby tak wielu niejasności i dysonansu w koncepcji pojęcia. W większości przypadków, dobre zrozumienie brandingu wymaga przyzwoitego zrozumienia podstaw biznesu, marketingu, a nawet podstaw relacji międzyludzkich.  

 

Branding jest tak rozległą koncepcją, że prawidłowe wyjaśnienie, które naprawdę obejmuje wszystko, co reprezentuje samo budowanie marki, samo w sobie nie rozjaśniłoby tematu. Jednak możemy pokusić się o pełniejszą i nowocześniejszą definicję pojęcia: 

 

Branding to nieustanny proces identyfikacji, tworzenia i zarządzania skumulowanymi zasobami i działaniami, które kształtują postrzeganie marki w umysłach interesariuszy. 

  

Ta definicja brandingu, nawet jeśli wydaje się bardziej niejednoznaczna niż słownikowa, daje o wiele więcej sensu pojęciu, gdy zagłębiamy się w jego znaczenie. 

 

Przyjrzyjmy się wszystkim wypadkowym: 

  

  1. Nieustający proces

Branding to nieustający proces, ponieważ nigdy się nie kończy. Ludzie, rynki i firmy nieustannie się zmieniają, a marka musi ewoluować, aby dotrzymać im kroku. 

  

  1. Identyfikuj, twórz, zarządzaj

Istnieje ustrukturyzowany proces brandingu, w którym musisz najpierw określić, kim/czym chcesz być dla swoich interesariuszy, stworzyć strategię marki, aby odpowiednio się pozycjonować, a następnie stale zarządzać wszystkim, co ma wpływ na nie. 

  

  1. Skumulowane aktywa i działania

Twoje pozycjonowanie musi zostać przełożone na aktywa (np. identyfikacja wizualna, treść, produkty, reklamy) i działania (np. usługi, obsługa klienta, relacje międzyludzkie, doświadczenia), które powoli wpływają na interesariuszy. 

  

  1. Postrzeganie marki

Znane również jako reputacja. Jest to skojarzenie, które osoba ma na myśli w odniesieniu do Twojej marki. Ta percepcja jest wynikiem procesu brandingu lub jego braku. 

  

  1. Interesariusze

Klienci nie są jedynymi, którzy budują postrzeganie Twojej marki. Interesariusze to potencjalni klienci, dotychczasowi klienci, pracownicy, udziałowcy i partnerzy biznesowi. Każdy buduje własną percepcję i odpowiednio wchodzi w interakcję z marką. 

  

Dlaczego branding jest ważny? 

Branding ma kluczowe znaczenie dla firmy ze względu na ogólny wpływ, jaki wywiera na Twoją firmę. Może zmienić sposób, w jaki ludzie postrzegają Twoją markę, może napędzać nowy biznes i zwiększać jego wartość – ale może też działać odwrotnie, jeśli jest robiony niewłaściwie lub wcale. 

Ustalmy, że reputacja marki buduje się bez względu na to, czy firma coś z tym robi, czy nie. Rezultatem może być dobra lub zła reputacja. Zrozumienie i prawidłowe używanie brandingu oznacza jedynie, że przejmujesz stery i próbujesz kontrolować swoją reputację. Dlatego warto zastanowić się nad brandingiem od samego początku działalności. 

  

Wbrew powszechnemu przekonaniu branding nie jest kosztowną taktyką marketingową, z której korzystają tylko duże firmy. Wręcz przeciwnie – ma wiele wspólnego ze zdrowym rozsądkiem i jest silnie uzależniony od rynku, na którym się znajdujesz. Branding obejmuje spójną mieszankę różnych kompetencji i działań, więc jego koszt może bardzo różnić się w zależności od przypadku. Konsultanci wysokiego szczebla i bezbłędna implementacja będą oczywiście droższe niż cokolwiek poniżej tego. Podobnie, branding międzynarodowej, wieloproduktowej firmy będzie o wiele trudniejszym i bardziej wymagającym zasobem niż na przykład firma lokalna. Nie ma jednego uniwersalnego podejścia. 

 

Dlaczego Twoja firma potrzebuje brandingu? 

Oto kilka najważniejszych korzyści dobrego brandingu: 

  • Branding zwiększa wartość biznesową 

Branding jest ważny, gdy próbujemy wygenerować przyszły biznes, a silnie ugruntowana marka może zwiększyć wartość firmy, dając jej większą siłę przebicia w branży. To sprawia, że staje się bardziej atrakcyjną okazją inwestycyjną ze względu na jej mocno ugruntowaną pozycję na rynku. 

Wynikiem procesu brandingu jest marka, która łączy w sobie reputację i wartość, która się z nią wiąże. Silna reputacja to silna marka, która z kolei przekłada się na wartość. Ta wartość może oznaczać wpływ, premię cenową lub udział w myślach. Marka jest aktywem biznesowym, który również sam w sobie posiada wartość pieniężną i musi mieć własne miejsce w bilansie firmy, ponieważ zwiększa ogólną wartość firmy. Choć jest to kontrowersyjny temat i trudne zadanie dla wielu firm, to nadanie marce wagi finansowej jest równie ważne jak sam branding – nazywa się to „wyceną marki”. 

   

  • Branding generuje nowych klientów 

Dobra marka nie będzie miała problemu z podbiciem swojej branży. Silny branding ogólnie oznacza pozytywne wrażenie, jakie robi firma wśród konsumentów i prawdopodobnie będą oni robić z nią interesy ze względu na rozpoznawalność i zakładaną niezawodność nazwy, której mogą zaufać. Po ugruntowaniu marki najlepszą i najskuteczniejszą techniką reklamową firmy będzie marketing szeptany. 

  

Podobnie jak w przypadku reputacji osoby, jest z reputacją marki. Po ugruntowaniu się na rynku pewnego jej postrzegania rozpoczyna się niekontrolowany łańcuch propagacji. Poczta pantoflowa przekaże wrażenia i jeszcze bardziej wzmocni lub nadszarpnie reputację tej marki. Jeśli reputacja jest pozytywna, potencjalni nowi klienci mogą wejść z nią w kontakt, mając już w głowie pozytywne skojarzenie, które sprawia, że chętniej dokonają zakupu u tej marki niż u konkurencji. 

  

  • Poprawia dumę i satysfakcję pracowników 

Kiedy człowiek pracuje dla firmy o ugruntowanej marce, to tak jakby za nią stał, będzie więc bardziej zadowolony i dumny ze swojej pracy.   

Jak już wspomnieliśmy, interesariuszami marki są nie tylko klienci, ale także pracownicy. Musimy mieć świadomość, że podstawą handlu jest interakcja między ludźmi, a pracownicy to pierwsza linia komunikacji dla każdej marki – pierwsi ambasadorowie. Pracownicy, którzy mają dobre skojarzenia z marką, będą utrwalać to postrzeganie w klientach i partnerach, z którymi wchodzą w interakcje. Może to również przełożyć się na lepsze przywództwo, większe zaangażowanie oraz lepsze produkty i usługi. 

   

  • Buduje zaufanie na rynku 

Reputacja marki ostatecznie sprowadza się do poziomu zaufania, jakim obdarzają ją klienci. Im bardziej ufasz marce, tym lepiej ją postrzegasz, tym silniejsza jest jej reputacja, a tym samym sama marka i jej pozycja na rynku. 

  

Branding poszukuje właściwego sposobu na zarabianie i utrzymanie pewnego poziomu zaufania między firmą a jej interesariuszami. Odbywa się to poprzez ustanowienie osiągalnej obietnicy, która pozycjonuje markę w określony sposób na rynku, a następnie dotrzymanie tej obietnicy. Po prostu, jeśli jest ona dotrzymywana, w umysłach interesariuszy buduje się zaufanie. Na bardzo zatłoczonych rynkach jest ono szczególnie ważne, ponieważ może decydować o zamiarze, czyli rozważeniu zakupu i działaniu, czyli dokonaniu zakupu. 

  

 

Temat brandingu zdecydowanie nie jest jednowymiarowy. To stale ewoluujące zagadnienie obejmujące wiele dziedzin wiedzy: zarządzanie biznesem, marketing, reklamę, projektowanie, psychologię i inne. Branding ma również różne warstwy, z których każda ma swoje własne znaczenie i strukturę. To nie to samo co marketing, ale istnieje wiele wspólnych podstaw między nimi, dlatego branding i marketing są sobie w jakiś sposób podporządkowane. Są współzależne, a ich głównym celem jest służyć biznesowi.  

Im lepiej zrozumiesz złożoną naturę brandingu, tym łatwiej będzie Ci zagłębić się w temat i leżące u jego podstaw tematy, a tym samym wyróżnić firmę na rynku i sprzedać swoje usługi. 

 

Hanna Kuchlin-Amri

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2021.

Zostaw nam swoje dane a nasz przedstawiciel skontaktuje się z Tobą.