Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Dlaczego popularne hashtagi są ważne? – narzędzia

Dlaczego popularne hashtagi są ważne

Twoje konta w mediach społecznościowych są zoptymalizowane kiedy używasz popularne hashtagi i wiesz o czym ludzie rozmawiają. Musisz upewnić się, że Twoje konta w mediach społecznościowych są zoptymalizowane. Jeśli chcesz, aby Twoje treści były popularne, musisz wiedzieć, o jakich tematach ludzie już rozmawiają.

 

Jak znaleźć popularne hashtagi? – narzędzia

 

W sieci często pojawiają się pytania takie jak poniższe lub bardzo podobne:

  • Jakie są najlepsze narzędzia do generowania hashtagów do marketingu w mediach społecznościowych?
  • Jakie są najlepsze narzędzia do generowania hashtagów na Instagrama?
  • Jak znaleźć popularne hashtagi na Instagramie za pomocą narzędzi propozycji słów kluczowych?
  • Jak znaleźć popularne hashtagi na wszystkich ważnych platformach społecznościowych?
  • Jak zdobyć więcej polubień i obserwujących na Instagramie dzięki popularnym hashtagom?

I dziś postaramy się na nie odpowiedzieć!

Nie wystarczy, że założysz konto na Twitterze, Facebooku czy Instagramie z nadzieją, że robota zrobi się sama. Musisz wiedzieć, o jakich tematach ludzie już rozmawiają, jeśli chcesz, aby Twoje treści były popularne. Jeśli chcesz odnieść sukces, poświęć trochę czasu na stworzenie swojej własnej strategii mediów społecznościowych. Powinieneś przemyśleć, kim są Twoi odbiorcy i jakich platform potrzebujesz, aby ich znaleźć. Na szczęście istnieje kilka narzędzi do tworzenia postów w mediach społecznościowych oraz narzędzi do śledzenia hashtagów, które mogą w tym pomóc. 

  

Odpowiednie hashtagi

 

Pamiętaj, aby wybrać odpowiednie hashtagi. Nie warto tracić czasu na tworzenie hashtagu, jeśli nie będzie on miał żadnego wpływu na Twoją strategię marketingową na platformach społecznościowych. W większości przypadków lepszym sposobem będzie odkrycie hashtagu, który idealnie podpasuje pod profil Twojej działalności. Dlatego przemyśl dobrze strategię hashtagów lub, innymi słowy, kampanię hashtagową. Marketing mediów społecznościowych to ciężka batalia, chyba że zna się parę tricków.

Portale społecznościowe rządzą się swoimi prawami. Musisz wybrać odpowiednie hashtagi dla swojego tweeta czy posta. Przez odpowiednie rozumiemy, że są popularne. Przez odpowiednie rozumiemy, że są to hashtagi istotne. Nie chcesz używać hashtagu, który nie jest obecnie wykorzystywany lub nie będzie miał żadnego wpływu na platformy mediów społecznościowych. Ich użycie jest bardzo często ściśle powiązane z chwilowymi trendami, które akurat są modne i przetaczają się przez kanały mediów społecznościowych.

Popularne hashtagi to doskonały sposób na znalezienie zainteresowań, o których mówią ludzie. Korzystanie z nich np. w polu wyszukiwania Instagrama, jest podobne do korzystania z paska wyszukiwania Google. A wszystko to po to, żeby dowiedzieć się, co jest w danym okresie czasu na topie.

 

Ale skąd możesz wiedzieć, które są popularne hashtagi?

 

Będzie Ci potrzebne narzędzie do hashtagów. Są to generatory hashtagów lub aplikacje do hashtagów, które pozwalają zobaczyć, które hashtagi są popularne i jak często są wykorzystywane przez użytkowników mediów społecznościowych. Istnieje kilka dobrych narzędzi do badania hashtagów, które można znaleźć na dole tego artykułu.

Narzędzie sugerujące hashtagi umożliwia tworzenie hashtagów lub wybieranie popularnych hashtagów z poprawną pisownią. 

Ww. narzędzia zajmują się analityką mediów społecznościowych, czy może raczej analityką hashtagów, a wszystko to po to, aby bardzo precyzyjnie tworzyć listy hashtagów dostosowane specjalnie pod Twoje potrzeby. Badają duże ilości danych, np. wydajność hashtaga i wyciągają dla Ciebie wnioski, m.in. takie jak:

  1. Im popularniejszy temat, tym większy wpływ mają odpowiednie treści w mediach społecznościowych na szeroki zasięg odbiorców.
  2. Trafne hashtagi pod postem mają wpływ na potencjał dystrybucji treści generowanych przez użytkowników ze względu na ekspozycję na większą publiczność.

 

Co dalej z popularnymi hashtagami?

 

Jest jeszcze jedna ważna rzecz – targetowanie. Jest ono niezbędne, ponieważ liczba osób, które publikują w mediach społecznościowych stale rośnie, przez co tworzone przez Ciebie treści niekoniecznie będą widoczne dla większej liczby osób. Z tego właśnie powodu musisz określić swoją grupę docelową. Najpierw dobrze jest określić szerszą publikę, ale koniecznie w obrębie jednego zainteresowania. Odpowiedz sobie na pytania, które pomogą realizować określone cele: do kogo chcesz kierować posty? Co im się podoba? 

Cały ten trud tworzenia odpowiednich postów zadajesz sobie dlatego, że odbiorcy Twojego posta to Twoi potencjalni klienci.

Przykład ze świata motoryzacji: Jeśli piszesz o systemach bezpieczeństwa w samochodach, Twoimi odbiorcami powinni być mechanicy lub – ogólnie rzecz ujmując – pracownicy warsztatów naprawczych. Najczęściej oznacza to osoby mocno zainteresowane samochodami lub mechaniką.

Mając takie dane i określone ramy czasowe, możesz jeszcze precyzyjniej zaplanować swoją kampanię marketingową.

 

Rodzaje hashtagów

 

  • Niszowe hashtagi to takie, które są zwykle używane konkretnie w Twojej dziedzinie. Na przykład #sosna, jeśli piszesz o konstrukcji drewnianych domów. 
  • Markowe hashtagi – jak sama nazwa wskazuje – to te stworzone przez znane (lub mniej) marki. Najczęściej jest to maksymalnie skrócony slogan firmy.
  • Szerokie hashtagi są aktywnie używane przez duże społeczności, np. międzynarodowe. Są to zwykle słowa kluczowe łączące grupę osób nieszczególnie związanych ze sobą jakimś konkretnym zainteresowaniem, np. #love. Taki hashtag może być wykorzystany w praktycznie dowolnym kontekście, dlatego jeśli prowadzisz działalność biznesową – nie korzystaj z szerokich hashtagów.
  • Hashtagi na Instagramie nie są już aż tak istotne jak kiedyś, ponieważ ostatnimi czasy  znacznie ograniczono tzw. zasięg organiczny. Dlatego generalnie na tej platformie można założyć, że im mniej ich damy, tym lepiej.
  • Hashtagi na Twitterze bardzo często są pisane wielkimi literami (co jest raczej rzadkością na innych platformach). Prawdopodobnie chodzi tutaj o jeszcze większą chęć do przyciągnięcia uwagi ludzi.
  • Hashtagi na Facebooku praktycznie nigdy „nie załapały” i nie stały się popularne. Sporadycznie widuje się je w Facebookowych Grupach i służą tam do segregowania tematów.

 

Ile hashtagów na post?

 

Zbyt liczne hashtagi to nie jest dobry pomysł. Jeśli przesadzisz z ich ilością – algorytm pominie Twój post, ponieważ uzna go za spam. 

  • Na Twitterze czym mniej tym lepiej, sam Twitter zaleca użycie maksymalnie 2 na tweet.
  • Na Instagramie liczbą maksymalną jest 30 hashtagów na post. Mówi się jednak, że najbardziej optymalne jest zamieszczać 27 hashtagów. Pamiętaj, że po przekroczeniu 30 – Twój post nie będzie wyświetlał się pod żadnym hashtagiem!

 

Ale spokojnie, ta liczba to tylko pewna wskazówka, a nie poprzeczka, do której koniecznie trzeba dobić. Lepiej jest – niż wpychać na siłę nieistotne hashtagi – zadbać o te kilka najbardziej jakościowych. 

 

Popularne narzędzia do hashtagów 

 

Każde z poniższych narzędzi wykonuje określoną pracę. Niektóre są bezpłatne, inne wymagają płatnej subskrypcji (zazwyczaj w przypadku funkcji zaawansowanych, te podstawowe są za darmo). Generalnie dzielą się one na trzy główne grupy:

  • Narzędzia analityczne – analiza hashtagów
  • Narzędzia do wyszukiwania hashtagów – przegląd hashtagów
  • Narzędzia do generowania hashtagów

 

Nie chcę jednak skupiać się na różnicach pomiędzy nimi, ale na ich funkcjonalności. Oto najbardziej popularne narzędzia, a ich popularność wynika oczywiście z tego jak bardzo są pomocne:

  1.   Brand24 https://brand24.com/

To wszechstronne narzędzie, które pozwala zrobić wszystko: wyszukać hashtag, zobaczyć jego popularność, stworzyć własny hashtag i używać go na platformie.

  1.  IQHashtags http://iqhashtags.com/

To lider rynku. Ma wiele przydatnych funkcji i może być bardziej odpowiedni dla tych, którzy przedkładają liczbę funkcji nad prędkość.

  1.  Flick https://www.flick.tech/

To chyba mój ulubiony. Jest też liderem na rynku, ale działa trochę szybciej.

  1.  Hashtagify https://hashtagify.me/

To także świetne narzędzie.

Powyższe narzędzia wykorzystują zaawansowane opcje wyszukiwania i skanują sieć, aby dostarczać dane w czasie rzeczywistym. Czasami zdarzy się, że wzięły pod uwagę specjalne wydarzenia, o których być może nawet nie wiesz. Czasami zdarzy się, że pokażą Ci jakiś zabawny lub chwytliwy hashtag. Czasami zdarzy się, że „wyplują” niestandardowe sugestie, że Cię czymś zaskoczą. I dobrze. Może warto zobaczyć jak się to sprawdzi?

Pamiętaj, że możesz zapisywać swoje ulubione hashtagi lub te, które sprawdziły się w przeszłości i używać ich ponownie, bez konieczności analizowania sprawy od nowa.

Jest jeszcze jedna opcja – moim zdaniem bardzo wygodna – mianowicie rozszerzenie Chrome, czyli rozszerzenie do przeglądarki Google Chrome:

  1. RiteTag – wystarczy wygooglować i po wejściu na odpowiednią stronę kliknąć „Dodaj do Chrome”.

 

Podsumowanie popularne hashtagi

 

 Nie pozostało nic innego jak wybór odpowiednich kanałów społecznościowych, następnie wybór hasztagów, skopiowanie ich i publikacja posta. Oby Twoja kampania w mediach społecznościowych się powiodła!

Wspomniane dziś tricki, które wykorzystują menedżerowie mediów społecznościowych, to jedynie wierzchołek góry lodowej. Istnieje o wiele więcej narzędzi mediów społecznościowych niezwykle ułatwiających lub znacznie przyspieszających pracę. Hashtagi to nie wszystko. O wiele ważniejsza jest treść postów. Sprawdź jak pisać skuteczne teksty reklamowe lub jakie korzyści daje Ci profesjonalna strona www.

 

Oto jak jeszcze ekipa Tings może Ci pomóc:

 

 

Kategorie:

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.