Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Branding a identyfikacja wizualna – czym się różnią?

Branding a identyfikacja wizualna – czym się różnią?

 

Nie wiesz czym się różnią branding od identyfikacji wizualnej?  Rozpoczynając swój biznes, pomyślisz, po co mi marka? Dlaczego muszę mieć identyfikację wizualną? Większość właścicieli małych firm szybko tworzy logo i nadaje nazwę biznesowi w jeden dzień, jednak warto nad tym pochylić się trochę dłużej i dokładnie przemyśleć. Posiadanie logo bez identyfikacji wizualnej i posiadanie identyfikacji wizualnej bez strategii marki jest błędem, na którym może ucierpieć firma, którą tworzysz. Pamiętaj, branding jest ważny dla twojej firmy! 

  

Bez ustalonego planu działania dla Twojej marki i jej wyglądu, trudno jest mieć spójny wizerunek czytelny dla Twoich klientów. Zwykle powoduje to, że konsument nie jest w stanie Cię zidentyfikować, co utrudnia nawiązywanie kontaktów i tworzenie marki, a co za tym idzie sprzedaż. 

Na identyfikację wizualną składają się: logotyp, paleta kolorystyczna, fonty i typografia, szablony materiałów firmowych (wizytówki, koperty, dokumenty). Co jednak najważniejsze – system identyfikacji wizualnej jest jednym z nadrzędnych elementów brandingu, elementów, nie jak czasem błędnie się przyjmuje, samym brandingiem. 

 

Branding a identyfikacja wizualna – czym się różnią? 

Branding obejmuje ogólne wrażenie i istotę Twojej firmy. Z kolei marka zawiera misję firmy, wartości, przekaz, uczucia, które chcesz, by kojarzono z Twoim biznesem, istotę i tożsamość wizualną. 

Identyfikacja wizualna opiera się na Twoim brandingu, komunikując wartości marki i ogólny przekaz za pomocą wszystkiego, co wizualne. 

Jeśli jesteś na etapie tworzenia swojej marki albo planujesz rebranding i chciałbyś skorzystać z rady specjalistów od identyfikacji wizualnej, koniecznie zajrzyj tutaj

Czym jest identyfikacja wizualna? 

Identyfikacja wizualna to wszystkie wizualne i graficzne elementy związane z komunikacją Twojej marki. Powinien to być spójny, przemyślany i rozbudowany system.   

 

Czym jest branding? 

Branding to wszystkie narzędzia i działania, które przekładają się na budowanie świadomości marki wśród jej obecnych i potencjalnych klientów. Nie da się ukryć, że ważne jest, aby ludzie rozpoznawali Twoją markę i mówili o niej.

Jednak branding to coś więcej niż logo marki i jej identyfikacja wizualna. Budowanie marki to tworzenie doświadczeń, które towarzyszą odbiorcom przy kontakcie z nią. Praca nad tworzeniem marki zaczyna się od badań i przygotowania strategii, która w wyczerpujący sposób wytyczy kierunek komunikacji dla określonej grupy docelowej. Niezwykle ważny jest także język komunikacji, którego brzmienie od razu będzie budzić skojarzenia z Twoją marką.  

Dlatego ważne jest, żeby w trafnym haśle zawrzeć misję i ducha marki. Marka powinna mieć osobowość, a to pomoże zbudować od podstaw dobra agencja ze zdolnymi copywriterami.  

  

Kluczowe elementy tożsamości wizualnej 

 

Po połączeniu wszystkich elementów wizualnych można je włączyć do ogólnego brandingu (dokładniej czym jest branding wyjaśniałam tutaj). Oto kilka elementów składających się na tożsamość wizualną Twojej marki: 

  

  • Logo: Symbol, który skutecznie reprezentuje Twoją markę, robi wrażenie i zostaje zapamiętany. 
  • Kolory: Różne schematy kolorów i palety zmieniają nastrój i odczucia w stosunku do Twojej marki. 
  • Czcionki: Typografia i style czcionek w treści drukowanej i internetowej oddają ogólny ton i styl, jaki będzie kojarzony z Twoją marką. 
  • Obrazy: Zdjęcia i grafika zawierają szczególną estetykę, która przemawia do klientów Twojej marki. 

 

Rola identyfikacji wizualnej w brandingu- branding a identyfikacja

 

Identyfikację wizualną tworzy się przede wszystkim jako jedno z głównych narzędzi brandingu. Projektujemy ją w trzech najważniejszych celach. Oto jej funkcje: 

  • Podstawa komunikacji wizualnej 
  • Wyróżnienie marki na rynku 
  • Narzędzie kreowania wizerunku 

 

Branding i identyfikacja wizualna to pojęcia, które częstokroć stosuje się zamiennie. W wielu agencjach reklamowych stworzenie logotypu i systemu identyfikacji wizualnej uważa się za branding, ale nie jest to słuszne rozumienie, ponieważ branding jest pojęciem bardzo szerokim i posiada wiele definicji, a także – jak już zaznaczyła wyżej, jego elementem jest identyfikacja wizualna

 

Hanna Kuchlin-Amri 

 

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.