Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Czym jest SEO? CO TO SEO?

Czym jest SEO?

Czym jest SEO?

Najważniejszym czynnikiem, który wpływa na widoczność strony internetowej jest tworzenie publikowanych treści w taki sposób, aby były one atrakcyjne zarówno dla wyszukiwarek internetowych, jak i użytkowników. Jak to zrobić? Za pomocą przestrzegania zasad optymalizacji strony internetowej, czyli po prostu zasad SEO (Search Engine Optimization). Czym jest SEO? Jakie są podstawowe zasady optymalizacji strony? Po co się je stosuje?

 

Tworzenie treści na strony internetowe wymaga posiadania ściśle określonych umiejętności.

Dobry copywriter powinien mieć „lekkie pióro”, być kreatywny, systematyczny i terminowy. Znajomość zasad języka polskiego i umiejętność tworzenia ciekawych treści również jest nieodzowna. Nie ma nic gorszego od artykułu, którego przeczytanie stanowi ogromne wyzwanie pod kątem językowym, stylistycznym czy składniowym.

Jednak nawet największy znawca poprawnej polszczyzny, przy tworzeniu treści na strony internetowe, musi realizować podstawowy cel, którym jest jak najlepsza widoczność w wynikach wyszukiwania. To dzięki pozycjonowaniu strona pojawia się w świadomości użytkowników internetu. Do tego niezbędne jest tworzenie treści z dbałością o przestrzeganie zasad optymalizacji.

 

Czym jest SEO?

SEO to proces optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych. To one decydują o tym, co wyświetla się użytkownikom internetu w wynikach wyszukiwania. Zoptymalizowanie strony pozwoli na jej wyświetlanie wyżej niż stron konkurencji, dzięki czemu strona będzie lepiej widoczna i więcej osób ją odwiedzi. A to, w dalszej perspektywie, doprowadzi do osiągnięcia sukcesu. Większa liczba odwiedzających to większa szansa na to, że dokonają zakupu produktu czy usługi.

Ważne jest również to, aby strona była widoczna dla określonej grupy odbiorców, czyli tym użytkownikom internetu, którzy mogą być zainteresowani konkretnymi usługami lub produktami.

Strona nie musi być widoczna dla wszystkich. Co więcej – nawet nie powinna! Przede wszystkim powinna pojawiać się tym, którzy szukają rozwiązań powiązanych tematycznie z zawartością witryny.

Warto pamiętać, że dobrze wykonana praca, związana z optymalizacją strony, może przynosić efekty przez bardzo długi czas. Dlatego należy przestrzegać kilku podstawowych zasad, które wywindują stronę internetową na sam szczyt.

 

Zasady SEO

Najważniejsze zasady SEO można podzielić na kilka podstawowych punktów:

  • Optymalizacja strony:
    • dobór słów kluczowych w taki sposób, aby użytkownicy zainteresowani naszymi produktami lub usługami widzieli naszą stronę w wynikach wyszukiwania jak najwyżej (najlepiej na miejscach 1-3 na pierwszej stronie),
    • tworzenie dużej ilości podstron – na stronie musi się dużo „dziać” po to, aby użytkownik chętnie do niej wracał,
    • tworzenie unikalnych adresów URL każdej podstrony – adresy nie powinny się powielać, każda podstrona powinna mieć własny, unikalny adres www.
  • Optymalizacja treści:
    • wykorzystanie narzędzi do wyszukiwania najlepszych słów kluczowych, czyli tych, które użytkownicy internetu wpisują w wyszukiwarki, 
    • tworzenie ciekawych treści o wysokiej jakości merytorycznej, 
    • regularne publikowanie treści,
    • publikowanie treści tematycznie powiązanych z zakresem działalności – to istotne, aby klient znalazł to, czego szuka i nie musiał „przekopywać się” przez wiele treści niezwiązanych z tematem,
    • aktualizacja wcześniejszych wpisów – zarówno pod kątem SEO, jak i sprawdzenia aktualności zawartych informacji,
    • linkowanie wewnętrzne – strona internetowa powinna tworzyć spójną całość, a każda podstrona zawierać odnośnik do innej tak, aby użytkownik spędził więcej czasu przeglądając nasze treści.
  • Przyjazna strona internetowa:
    • przeprowadzenie audytu strony internetowej pod kątem niedziałających linków, podstron, duplikacji treści, 
    • stworzenie strony internetowej, która będzie atrakcyjna dla użytkowników, 
    • responsywność – dostosowanie widoku strony do urządzeń mobilnych.

Co jest kluczowym elementem przy prowadzeniu strony internetowej?

Kluczowym elementem przy prowadzeniu strony internetowej (i chęci jej systematycznego rozwijania i ulepszania) jest ustalenie ściśle określonej strategii działania. Wszystkie zmiany wprowadzone na stronie muszą być spójne, logiczne i służyć konkretnym celom. Audyt strony, określenie grupy docelowej, analiza istniejących treści czy nawet analiza konkurencji to absolutna podstawa, która pozwoli na wprowadzenie skutecznej strategii.

Ogrom zadań jakie stoją przed osobą, która stara się zrozumieć jak zoptymalizować własną stronę internetową pod kątem SEO może przerazić, jednak tak naprawdę to nic strasznego. Zwłaszcza, że nikt nie musi robić tego samodzielnie. Optymalizacja strony jest na tyle istotnym tematem, że warto zainwestować środki finansowe i powierzyć realizację działań profesjonalnej agencji marketingowej. I to z nią ustalić strategię, która pozwoli osiągnąć sukces.

Kategorie:

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.