Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Copywriting jak zacząć pisać dobre teksty? Czy będę dobrym copywriterem? Copywriter praca

Copywriting jak zacząć

Copywriting jak zacząć pisać dobre teksty? Czy będę dobrym copywriterem? To pytanie zadaje sobie wiele osób.  Przeczytaj artykuł i sprawdź czy copywriting jest dla Ciebie.

 

Copywriting jak zacząć ? Czy będę dobrym copywriterem? 

 

Chcesz zmienić coś w swoim życiu i spróbować swoich sił w copywritingu? Masz jakieś obawy? Może zastanawiasz się, czy będziesz dobrym copywriterem? Jeśli twierdząco odpowiadasz na moje pytania, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie!

 

Każdy może zostać copywriterem

 

Żaden problem. Wystarczy usiąść wygodnie za biurkiem, otworzyć Worda albo inny program do edycji tekstu i zacząć pisać. Między czasie, będziesz przeglądać Internet albo robić coś równie mało istotnego. Przecież to jest łatwe, każdy może tak zrobić. No to Cię zaskoczę – nie każdy. Choć do bycia copywriterem nie jest potrzebne specjalne wykształcenie, czy doświadczenie to nie każdy odnajdzie się w tej pracy.

 

Czy nadajesz się do bycia dobrym copywriterem? – Sprawdźmy to!

 

Przeprowadzimy test, który pokaże, czy nadajesz się do zawodowego pisania. Przygotuj kartkę i długopis albo użyj edytora tekstowego. Zaczynajmy!

  • Wyobraźnia – posiadanie wielobarwnej wyobraźni jest bardzo istotne. No bo jak zaskoczyć czytelnika, pisząc w nudny i banalny sposób? Będzie to wtedy trudne. Co pomyślisz, widząc zdanie: „Bartek pociągnął za klamkę i stało się coś, czego się nie spodziewał”. Bartek otworzył drzwi i stał się świadkiem czegoś intrygującego, czy może w ręku miał pistolet, który niespodziewanie wystrzelił? Takie kombinacje niezwykle działają na wyobraźnie czytelnika, dlatego jeśli chcesz nazywać się dobrym copywriterem, powinieneś ich używać.

 

  • Dedukcja– klienci często przygotowując wytyczne, ograniczają je do minimum. Wysyłają jedynie podstawowe informacje albo fotografię w zależności od zleconej pracy. I teraz pytanie – czy jesteś w stanie wykonać zlecenie bez kierowania dodatkowych pytań do zleceniodawcy? Oczywiście skupiasz się na samych faktach i osobistych wnioskach bez zbędnego lania wody. Biorąc to wszystko pod uwagę, treść musi być ciekawa i unikalna.

 

  • Wizualizacja – bardzo ważne jest posiadanie umiejętności opisywania w superlatywach produktów lub usług albo idei za pomocą krótkich i chwytliwych haseł. Jakie hasło umieściłbyś/umieściłabyś na plakacie reklamującym usługi copywritera? Możesz użyć tylko 5 słów.

 

  • To samo, ale inaczejSEO copywriter często tworzy treści na te same tematy, ale przy użyciu innych słów, gdyż treści zawsze muszą być unikatowe. Jesteś w stanie opisać filiżankę, w której codziennie pijesz kawę na 6 różnych sposobów?

Copywriting jak zacząć

 

  • Więcej nie zawsze znaczy lepiej – Pisząc treści, nie warto tworzyć długich i skomplikowanych zdań. Czytelnik się gubi, zapomina co, czyta, finalnie przekłada się na gorsze zrozumienie tekstu i jego odbiór. Opisz swoje łóżko w 20 zdaniach. Teraz skróć ten tekst do 10 zdań, gdy to zrobić zmniejsz ilość tekstu do 5 zdań. Na koniec stwórz hasło reklamowe, promujące Twoje łóżko.

 

  • Poczucie rytmu – tak dobrze przeczytałeś. Rytm w pisaniu też jest ważny, w szczególności jeśli tworzysz hasła reklamowe. Należy konstruować je w taki sposób, aby wpadały w ucho. Pamiętasz słynne: „Dłuższe życie każdej palki to Calgon” albo „Jak sobota to do Lila, do Lidla”. Chyba większość z nas kojarzy te slogany, właśnie dzięki odpowiedniej konstrukcji. W tego typu tekstach ważne jest użycie nietypowych związków frazeologicznych, posłużenie się grą słów czy wykorzystaniu homonimów, czyli słów o takiej samej pisowni, ale innym znaczeniu. Jeśli miałabyś/miałbyś stworzyć chwytliwe hasło reklamowe, dotyczące wiertarek to jakich użyłabyś/użyłabyś słów?

Cechy dobrego copywritera

 

Najbardziej pożądane cechy wśród copywriterów to terminowość i rzetelność. Niby banalne, ale niezwykle ciężko o takie osoby na rynku copywritingu.

Teraz wskażę Ci inne równie istotne umiejętności, które posiada dobry copywriter:

  • Umiejętność robienie reserchu – jest to jeden z najistotniejszych elementów w czasie tworzenia treści. To właśnie od niego w dużej mierze będzie zależeć jakość merytoryczna tekstu.
  • Komunikatywność – musisz szukać kontaktów z klientami na wielu płaszczyznach, bycie odważnym i pewnym swoich umiejętności. Inaczej ciężko będzie Ci przebić się przez szereg konkurencji.
  • Ostrożność – musisz liczyć się z tym, że istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że trafisz na nie uczciwego zleceniodawcę. Można w dużym stopniu wyeliminować taką możliwość, domagając się płatności z góry. Jeśli jednak klient nie będzie chciał przystać na taką propozycję, zaproponuj wpłatę zaliczki.

Czytaj więcej: Jak zacząć pracę jako copywriter?

 

Po przeczytaniu wróć do tytułu i odpowiedz sobie na pytanie. Czy będę dobrym copywriterem? Stwierdzasz, że to nie dla Ciebie? Życzę Ci w takim razie powodzenia w dalszym poszukiwaniu i odkrywaniu swoich talentów. Zakładam jednak, że utwierdziłeś się w przekonaniu, że copywriting jest właśnie dla Ciebie!

Natalia Kaleta

 

Zapraszam do kolejnego artykułu: Jakie cechy powinien mieć dobry tekst copywriterski?

 

Kategorie:

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.