Agencja Reklamowa Tings

Telefon

+48 511-474-708

Co to jest WooCommerce?

Co to jest WooCommerce? Wady i zalety WooCommerce

 

WooCommerce to bezpłatna wtyczka WordPress, która dodaje funkcje e-commerce do twojej witryny WordPress, dzięki czemu możesz mieć sklep internetowy. Wystarczy kilka kliknięć, aby twoja witryna WordPress zmieniła się we w pełni funkcjonalną witrynę e-commerce. 

WooCommerce jest stworzona specjalnie w celu bezproblemowej integracji z WordPressem sklepu internetowego, a WordPress jest najpopularniejszą na świecie i najbardziej wydajną metodą tworzenia stron i sklepów internetowych.

Dzięki temu połączeniu zyskasz sklep internetowy zintegrowany z twoją stroną www. 

Popularności sklepów internetowych opartych o WooCommerce spowodowana jest łatwością sprzedaży produktów, administrowania sklepem oraz możliwością modyfikacji i rozwoju. Dzięki WooCommerce możesz sprzedawać produkty fizyczne i wirtualne (cyfrowe), a dzięki wielości wtyczek i ich opcji, możesz dostosować go do każdej funkcji, rodzaju płatności, wysyłki, a nawet zamienić sklep na platformę dropshipping, marketplace lub B2B. 

Jeśli pytasz „Co to jest WooCommerce?”, masz już zapewne witrynę WordPress i jesteś gotowy, aby zacząć zarabiać, sprzedając usługi bądź produkty w swoim sklepie internetowym. W poniższym artykule wyjaśnię, czym jest WooCommerce, co może dla ciebie zrobić i dlaczego warto tej wtyczki używać. 

Co to jest WooCommerce? Krótka historia wtyczki 

WooCommerce to wtyczka, która łatwo integruje się z WordPress, zmieniając twoją stronę w pełni funkcjonalną witrynę e-commerce WordPress za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Kiedy wtyczka została uruchomiona w 2011 roku, szybko stała się podstawowym rozwiązaniem dla użytkowników pragnących uruchomić własne sklepy online. 

Automattic (właściciel WordPress.com) nabył wtyczkę i jej spółkę matkę w 2015 roku – było to ich największe przejęcie do tej pory i od tego czasu odnotowuje gwałtowny wzrost. Miliony pobrań i aktywnych instalacji jest to znak, że to zdecydowanie siła napędowa wielu witryn e-commerce. 

Ze swoją elastycznością i dostępem do setek darmowych i płatnych rozszerzeń, WooCommerce zasila teraz 30% wszystkich sklepów internetowych — więcej niż jakiekolwiek inne platformy. 

Co to jest WooCommerce? 

WooCommerce to bezpłatne oprogramowanie e-commerce, które ułatwia sprzedaż produktów i usług online. Z biegiem lat stała się najpopularniejszą platformą e-commerce na świecie, z której korzystają miliony małych i dużych firm (sklepy internetowe). 

WooCommerce jest rozwijanym rozszerzeniem WordPressa, który jest najpopularniejszym narzędziem do tworzenia stron internetowych na rynku. Pozwala to użytkownikom na tworzenie od podstaw witryny sklepowej lub dodawanie funkcji koszyka na zakupy do istniejącej witryny. 

Jako to oprogramowanie typu open source, WooCommerce można pobrać i używać za darmo. Jednak chociaż oprogramowanie jest bezpłatne, nadal potrzebujesz nazwy domeny i usługi hostingowej, aby skonfigurować stronę internetową, która kosztuje.  

Wady i zalety WooCommerce 

WooCommerce stał się najpopularniejszym oprogramowaniem e-commerce na świecie, ponieważ jest łatwy w użyciu dla początkujących i ma niezwykle zaawansowane funkcje. Ponieważ jest open source , jest nie tylko w 100% darmowy, ale także zyskujesz pełną swobodę i kontrolę nad swoją witryną sklepową. 

W przeciwieństwie do innych zastrzeżonych platform, ceny WooCommerce nie obejmują opłat licencyjnych. Oznacza to, że możesz go używać do tworzenia dowolnej liczby sklepów internetowych i witryn sprzedażowych. 

WooCommerce to wtyczka zbudowana na bazie WordPressa, co oznacza, że możesz również korzystać ze wszystkich jego funkcji. Istnieją tysiące pięknych projektów i szablonów WooCommerce, z których możesz wybrać, aby założyć sklep internetowy. Każdy z nich ma łatwe w użyciu opcje dostosowywania, a wiele z nich jest dostępnych za darmo. 

Jednym z głównych powodów, dla których właściciele firm kochają tę platformę, jest jej elastyczność. Możesz dodać dodatkowe funkcje, używając różnych wtyczek WooCommerce (znanych również jako dodatki). Istnieją ich dosłownie tysiące – specyficznych właśnie dla WooCommerce, których możesz użyć, aby rozszerzyć jego funkcjonalność, aby dodać funkcje, takie jak rezerwacja, subskrypcje, integracje platformy wysyłkowej, pobieranie podatku od sprzedaży itp. 

Oprócz dodatków, stworzonych specjalnie dla WooCommerce, możesz także użyć tysięcy wtyczek WordPress na swojej stronie, aby dodać funkcje, takie jak formularze kontaktowe, przyciski dzwonienia, galerie, tworzenie kopii zapasowych danych, zapory bezpieczeństwa itp. 

Kolejną zaletą korzystania z WooCommerce jest to, że nie nakłada ograniczeń na sposób prowadzenia firmy.  

  • Możesz dodawać nieograniczoną liczbę produktów. 
  • Dokonywać nieograniczonej sprzedaży 
  • Importować i eksportować dane produktów 
  • Dodawać nieograniczoną liczbę zdjęć produktów, filmów, kategorii i nie tylko. 

Przyjmowanie płatności online jest poważną przeszkodą dla wielu użytkowników. Dla nich najważniejszą zaletą korzystania z WooCommerce jest bezproblemowa integracja z dziesiątkami usług płatniczych i bramek. Domyślnie obsługuje PayPal i Stripe, a za pośrednictwem dodatków możesz korzystać z dziesiątek innych bramek płatniczych. Dostępne są nawet integracje dla niektórych mniej znanych i regionalnych form płatności. 

Będziesz jednak potrzebować nazwy domeny, certyfikatu SSL i konta hostingowego WordPress, aby uruchomić sklep WooCommerce. 

Pamiętaj także, że koszty WooCommerce zaczynają się sumować, gdy kupujesz płatne rozszerzenia. Twoje koszty hostingu również wzrosną wraz z rozwojem sklepu internetowego. Jednak wyraźną zaletą korzystania z wtyczki jest to, że często można znaleźć bezpłatne alternatywy dla płatnych rozszerzeń. Możesz także kontrolować koszty, kupując narzędzia i wtyczki tylko wtedy, gdy ich potrzeba. 

Jak skonfigurować WooCommerce z WordPress?  

Możesz to zrobić w kilku łatwych krokach: 

  1. Wybierz najlepszy hosting i nazwę domeny ze swojego sklepu internetowego  
  1. Zarejestruj się, aby utworzyć darmowe konto w WooCommerce  
  1. Skonfiguruj pulpit nawigacyjny WordPress  
  1. Zainstaluj i aktywuj wtyczki WooCommerce  
  1. Wyszukaj dodatkowe rozszerzenie i wtyczkę do swojego sklepu internetowego  
  1. Wybierz motyw dla sklepu internetowego  
  1. Prześlij produkt i jego zdjęcia  
  1. Utwórz i uruchom swoją witrynę Woocommerce 

Dlaczego warto postawić na WooCommerce?

  • Jest przeznaczona dla małych, średnich i dużych sklepów 
  • WooCommerce jest w 100% darmowa 
  • panel administracyjny jest łatwy w obsłudze 
  • system jest cały czas rozwijany i aktualizowany, a także ma możliwość rozbudowy funkcjonalności i integracji niezbędnych w sklepie internetowym 
  • jest bezpieczny, a zastosowanie szyfrowania SSL całkowicie eliminuje problemy bezpieczeństwa 
  • płacisz tylko i wyłącznie za dodatki, które ułatwiają tobie pracę, jeżeli nie chcesz automatyzować niektórych funkcji, możesz to robić wciąż za darmo 
  • posiada ogromną ilość szablonów premium, które mogą nadać twojemu sklepowi indywidualny wygląd 
  • możliwość integracji WooCommerce z wysyłkami: Kurierzy, InPost czy Poczta Polska 
  • integracja szybkich płatności jak Tpay, DotPay, Przelewy24, PayU, PayPal, a nawet lokalnych form płatności 
  • robienie zakupów jako gość lub po założeniu konta 
  • możliwość prowadzenia bloga 
  • świetna integracja z SEO 

Każdy sklep internetowy ma na celu sprzedaż maksymalnej liczby produktów użytkownikom, a wbudowane funkcje i funkcjonalności WooCommerce sprawiają, że jest to najlepsza platforma e-commerce do bezbłędnej sprzedaży dowolnego produktu online. Dzięki zaawansowanemu zarządzaniu sklepem internetowym i kuszącej ofercie WooCommerce pomoże ci stworzyć przyjazną dla klienta witrynę.   

 

Hanna Kuchlin-Amri 

 

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2021. Zadzwoń ☎ 511 474 708