Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Co to jest responsywna strona internetowa?

Typy urządzeń, na których możemy przeglądać Internet z roku na rok jest więcej. Tablety i smartfony w coraz większym stopniu wypierają klasyczne komputery czy laptopy. Zwiększa się również liczba rozmiarów ekranów, na których osoba może przeglądać witryny, przez co zwiększa się ich responsywność. W artykule zatem postaram się przedstawić, czym jest responsywna strona internetowa, jej najważniejsze cechy oraz przykłady. 

 

Responsywna strona internetowa definicja

 

Rozwój urządzeń mobilnych sprawił, że strony internetowe nie są przeglądane wyłącznie poprzez komputery, czy laptopy. Według przeprowadzonych badań, niespełna 70% użytkowników sieci, przekopuje Internet za pomocą przenośnego sprzętu elektronicznego. Można przypuszczać, że ten odsetek z roku na rok będzie wzrastał. Urządzenia mobilne zapewniają szybszy dostęp do witryn internetowych, czy sklepów. W związku z tym warto dostosować się do zachodzących zmian i umożliwić klientowi przeglądanie Internetu przy pomocy responsywnej strony www

Czym jest responsywna strona internetowa?

 

Responsywność najprościej zdefiniować, jako dostosowanie treści do rozmiaru wyświetlacza, na którym prezentowana jest dana witryna. Strona RWD, pozwala w prosty i przejrzysty sposób dostosować zawartość strony www do rozdzielczości urządzenia

 

Takie strony internetowe bardzo dobrze wyglądają zarówno na nowoczesnych ekranach, standardowych monitorach, a także na tabletach i niewielkich ekranach smartfonów. Ponadto, responsywne strony www można wyświetlać na komputerach stacjonarnych, notebookach, telewizorach ze SmartTV i innych urządzeniach mobilnych z dostępem do Internetu. Na każdym z nich treść może wyglądać inaczej, jednak bez straty dla jej użyteczności. 

 

Główne cechy responsywności strony internetowej

 

Projektowanie responsywnych stron internetowych ma na celu uniknięcie sytuacji, w której klient po wejściu na witrynę przy pomocy urządzenia mobilnego, nie może odczytać na niej treści. Najważniejszą cechą tego typu stron www jest więc zapewnienie użytkownikowi komfortu i przejrzystości.

Responsywne strony internetowe cechują się również dopasowaniem rozmiaru w poziomie. Następuje to poprzez wykorzystanie całej szerokości ekranu, bez konieczności przesuwania witryny na boki. Jeżeli strona www miała być responsywna, a jej zawartość nie wyświetla się poprawnie, należy to sprawdzić i zweryfikować. Podstawową oznaką braku responsywności jest zmniejszenie witryny do rozmiaru telefonu bądź tabletu. Dopiero ręczne zoomowanie pozwala odczytać jej elementy. Pasek zwykle wskazuje, że responsywność jest wdrożona niepoprawnie.

 

Responsywna strona i witryny

 

Responsywne witryny charakteryzują się ułatwioną nawigacją, jeżeli ta jest poprawnie wykonana. Poruszanie się po stronie internetowej utrudniać może wielkość czcionek bądź niektóre ozdobniki, które na mniejszych urządzeniach mobilnych nie mają racji bytu. Podobnie wygląda sytuacja z linkowaniem przycisków, które powinny mieć zachowane odstępy w zależności od rodzaju sprzętu elektronicznego.

 

Niezwykle ważnym argumentem za stosowaniem responsywności jest jej wpływ na pozycjonowanie. SEO w ostatnich latach odgrywa coraz większą rolę w firmach, dlatego nie należy zaniedbywać podstawowego elementu, od którego zależy pozycja strony internetowej. Google wyróżnia bowiem responsywne witryny, jako bardziej atrakcyjne dla użytkowników sieci, a co za tym idzie, umieszcza je wyżej w wynikach wyszukiwania.

 

Przykłady responsywnych stron www

 

Responsywne strony internetowe to w obecnych czasach niemal codzienność. Każdy, kto nie chce zostać w tyle, musi zadbać o to, aby jego witryna była dopasowana do wyświetlania na każdym urządzeniu mobilnych. W związku z tym w Internecie dosyć łatwo znaleźć przykłady takich stron www.

 

Istnieje wiele sposobów na to, żeby sprawdzić responsywność strony internetowej. Najprostszym jest zwężenie okna przeglądarki do szerokości ekranu smartfona i sprawdzenie, czy zawartość została dopasowana do nowego rozmiaru. Jeżeli tak, oznacza to, że witryna jest responsywna.

 

Testy responsywności stron

 

Jeżeli użytkownik nie wierzy zbytnio takiemu rozwiązaniu, do dyspozycji ma liczną grupę bezpłatnych narzędzi online do weryfikacji responsywności strony internetowej. Najpopularniejszym jest TEST MOBILE FRIENDLY, czyli narzędzie pochodzące od Google. Wpisując nazwę witryny użytkownik otrzymuje jednocześnie analizę widoczności na urządzeniach mobilnych, a także jej podgląd, co znacząco może ułatwić analizę potencjalnych problemów.

 

Innym sposobem sprawdzenia responsywności witryny są wbudowane w przeglądarce Google narzędzia dla deweloperów. Użytkownik uruchamia je poprzez wybranie: USTAWIEŃ, a następnie WIĘCEJ NARZĘDZI lub za pomocą wciśnięcia skrótu Ctrl + Shift + I, na komputerach z systemem Windows. Po uruchomieniu pojawia się ekran, na którym osoba ma możliwość podejrzenia strony www na różnych urządzeniach mobilnych.

 

Bartłomiej Tokarski

Kategorie:

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.