Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Elementy identyfikacji wizualnej firmy

elementy identyfikacji wizualnej

Niezależnie od tego, czy Twoja firma jest mała, czy duża – logo nie wystarczy, by mówić o identyfikacji wizualnej. Jako przedsiębiorca potrzebujesz kreacji wizualnej do komunikowania się z Twoimi odbiorcami. Prawidłowo zaprojektowana jest gwarancją rozpoznawalności marki oraz pozytywnych skojarzeń u osób stykających się z nią. Poznaj elementy identyfikacji wizualnej.

 

Czym jest identyfikacja wizualna? 

 

Identyfikacją wizualną nazywa się całokształt elementów i rozwiązań graficznych, które sprawiają, że świadomość Twojej marki rośnie wśród odbiorców. Inaczej – jest ona niejako tożsamością marki. Wielokrotna ekspozycja na te elementy, wywołując odpowiednie emocje i skojarzenia, sprawia, że zapisują się one trwale w pamięci. Identyfikacja wizualna zaplanowana w sposób spójny, z zachowaniem misji i wartości firmy, wpływa zarówno na jej uwiarygodnienie w oczach odbiorców jak i samo lubienie.

 

Elementy identyfikacji wizualnej 

 

1. Nazwa

Przede wszystkim – nazwa. To z nią najbardziej będzie kojarzona Twoja marka. Jako że odbieramy ją dwoma zmysłami – wzrokiem i słuchem, ważne, by była łatwa do zapamiętania i wymówienia, ale też ładnie brzmiąca. Nazwa, będąc istotnym atrybutem marki, wspiera jej wizerunek i wyraża charakter oferowanych usług lub produktów. Jeszcze zanim wyłonisz ostateczną nazwę, zrób ankietę wśród rodziny czy znajomych, pytając ich o skojarzenia, jakie wywołują owe propozycje. Unikaj negatywnych konotacji! Pamiętaj, by przed podjęciem ostatecznej decyzji, zrobić rzetelny research konkurencji, sprawdzając, czy nie ma drugiej takiej firmy.  

 

Logo jest ściśle związane z nazwą i odgrywa ono kluczową rolę w całej identyfikacji wizualnej,  determinując pod względem kolorystycznym i typograficznym całą kreację. Logo najczęściej składa się z sygnetu (symbolu graficznego) i logotypu, czyli nazwy przedstawionej w formie graficznej. Najważniejsza cecha loga to ponadczasowość, gdyż ma ono być aktualne przez wiele lat. Ponadto, logo musi być zaprojektowane w taki sposób, by było możliwe do przeniesienia na różnego rodzaju powierzchnie. Powinno mieć także z góry określone parametry, które pozwolą posługiwać się nim w różnych formatach. 

 

3. Kolorystyka

Przy wyborze koloru firmy preferencje powinny zejść na drugi plan. Pierwszy powinna zająć psychologia kolorów, która właśnie omawia skojarzenia wywoływane przez dane barwy. Ale to nie wszystko! Nie można zapomnieć, że kolory wywołują również reakcje fizjologiczne w organizmie tj. wysokie lub niskie ciśnienie lub przyspieszoną pracę serca. Teoretycznie można by założyć, że żółty kolor odpowiada za ciepło, optymizm, radość. Jednak w praktyce trzeba wziąć też pod uwagę skojarzenia z innymi markami czy osobiste doświadczenia odbiorców. 

 

4. Typografia

Typografia to nic innego jak zastosowane w całej kreacji fonty, czyli kroje pisma. Dobrze, gdy są czytelne i odpowiadają charakterem logo. Opracowanie spójnego sposobu pisania, stylizowania nagłówków i prezentowania treści sprawiają, że Twoja marka staje się coraz bardziej wyrazista. Wprowadzone standardy powinny być możliwe do powielania niezależnie od wielkości, rozmieszczenia czy stylu fonta. 

 

5. Witryna internetowa

Posiadając witrynę internetową, zyskujesz tak naprawdę swoją własną wizytówkę online. Niezależnie od tego, czy jest to prosta strona internetowa, czy rozbudowany sklep internetowy, ta platforma będzie służyła uwiarygodnieniu Twojej marki w oczach jej potencjalnych odbiorców. Zyskasz zaufanie, tworząc estetyczną witrynę, funkcjonalną, przejrzystą, odpowiadającą najnowszym trendom i – oczywiście – utrzymaną w takiej samej stylistyce jak reszta składowych kreacji wizualnej. 

 

6. Grafika

Pod tym pojęciem kryją się wszystkie papierowe narzędzia wykorzystywane w firmie – wizytówki, papier firmowy, teczki, koperty, ale też graficzne rozwiązania stosowane w marketingu internetowym. Innymi słowy są to elementy graficzne lub wzór, który w tej samej lub podobnej wersji (w zależności od umiejscowienia) znajduje się na każdym z przedmiotów trafiających do klientów firmy

 

7. Komunikacja

Komunikacja, czyli sposób w jaki do swoich odbiorców zwraca się marka. Styl wypowiedzi jest dostosowany do wymagań określonej wcześniej grupy docelowej. W zależności od specyfiki branży, język będzie formalny lub nieformalny. W każdym z przypadków powinien jednak zdradzać ogromne zaangażowanie marki w swoją działalność.

 

Wykonanie spójnej i poprawnej identyfikacji wizualnej to praca dla profesjonalistów. Konieczne jest posiadanie umiejętności graficznych, zmysłu estetycznego, sporej świadomości rynku. Zazwyczaj jest to praca dla całego zespołu wykwalifikowanych osób. Zgłoś się do nas, a my, łącząc wiedzę marketingową z tworzeniem pozytywnego wizerunku marki, wskażemy Ci odpowiedni kierunek rozwoju, nadając Twojej marce unikalną jakość. 

 

Anna Mikońska

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.