Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Skuteczna identyfikacja wizualna. Cechy

Skuteczna identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna to wszystkie elementy świadczące o tożsamości marki tj. nazwa, logo, typografia, czyli użyte w kreacji kroje pisma, wizytówki, papier firmowy, materiały reklamowe, strona internetowa czy nawet firmowe auto. Natomiast skuteczna identyfikacja wizualna to taka, która wywołuje w obserwatorach pozytywne skojarzenia i zachęca do dalszego eksplorowania marki. 

Skuteczna identyfikacja wizualna – czyli jaka?

Cechy, które powinna spełniać skuteczna identyfikacja wizualna są uniwersalne i powinny być wykorzystywane do projektowania każdej kreacji. Z uwzględnieniem wszystkich jej elementów, które opisane zostały szczegółowo w poprzednim artykule. Zatem jakie warunki powinny zostać spełnione?

#1 Oryginalność 

Ten element wydaje się dość oczywisty. Jak się okazuje – nie dla wszystkich. Często sprawdzone rozwiązania zachęcają przedsiębiorców do kopiowania niektórych elementów identyfikacji wizualnej innej marki, co jednak może mieć negatywne skutki wizerunkowe dla całej firmy w późniejszym czasie. Należy wystrzegać się czerpania inspiracji od istniejących już podmiotów. W przypadku blokady twórczej, ale też by po prostu mieć pewność co do unikatowości projektu, lepiej zlecić jego wykonanie grafikowi, który na bieżąco aktualizuje się w świecie designu.

#2 Spójność

Spójność przekazu wizualnego buduje zaufanie odbiorców. Dlatego tak ważne jest, by wszystkie elementy identyfikacji wizualnej współgrały ze sobą na płaszczyźnie logicznej i graficznej. Spójność dotyczy także grupy docelowej, bez wyłonienia której, nie powinno się przystępować do projektowania kreacji. I na koniec – identyfikacja wizualna musi być ściśle związana z ideą, wizją i misją marki. 

#3 Prostota

Przekaz, jaki płynąć będzie do odbiorców, oraz intencja w związku z całokształtem komunikacji, mają być zrozumiałe i przejrzyste. Na tyle, by uniknąć niepotrzebnych, błędnych lub negatywnych interpretacji. Jeśli chodzi o samą grafikę, warto zaprojektować ją w taki sposób, by nie była skomplikowana, ale łatwa do zapamiętania. 

Identyfikacja wizualna to fundament marki

Identyfikacja wizualna to jedna z najistotniejszych kwestii w momencie zakładania własnej działalności. Często wymaga zatrudniania całego zespołu grafików i marketingowców, którzy dobrze znają rynek i obowiązujące trendy. Dlatego warto poświęcić na to czas i – jeśli trzeba – pieniądze, co później zaprocentuje wysoką rozpoznawalnością marki. Zdradź nam swój pomysł na biznes, a my zaprojektujemy dla Ciebie cały branding. 

 

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.