Agencja Reklamowa Tings

Telefon

+48 511-474-708

Na co zwrócić uwagę, a czego unikać? Poniżej przedstawiamy zestawienie 5 cech dobrej strony internetowej.

Cechy dobrej strony internetowej. Poznaj 5 cech dobrej strony internetowej

Chcesz wiedzieć jakie są cechy dobrej strony internetowej?

Planujesz założyć stronę internetową? Jest to niezwykle pracochłonny proces, wymagający dużej precyzji. Dobrze opracowana struktura i interesujący design podnoszą wartość i jakość strony internetowej, która jest wizytówką firmy. Pamiętaj, że zaspokaja ona potrzeby klienta, dlatego też musi być odpowiednio skonstruowana. Na co zwrócić uwagę, a czego unikać? Poniżej przedstawiamy zestawienie 5 cech dobrej strony internetowej.

Skupienie na odbiorcy

Planując rozmieszczenie wszystkich elementów na stronie, należy bezwzględnie pamiętać o odwiedzających. Komunikaty, hasła reklamowe i pozostałe teksty oraz oprawa graficzna powinny przekonać odbiorcę do jak najdłuższego pozostania na stronie WWW i do jak najlepszego zapoznania się ze wszystkimi zakładkami.

 

Jak powinien wyglądać slogan, który przyciągnie uwagę użytkowników? Przede wszystkim musi być:

  • Prosty i łatwy do przyswojenia,
  • Chwytliwy,
  • Spójnie połączony z ofertą firmy,
  • Napisany językiem korzyści,
  • Udowadniać, że nasz produkt/usługa jest lepszy od konkurencji.

Nie wolno zapominać, że mamy zaledwie 4 sekundy, aby zatrzymać odbiorcę na stronie WWW. Z badań wynika, że właśnie tyle czasu potrzeba, aby stwierdzić, czy dana strona spełni nasze oczekiwania. Masz, zatem bardzo mało czasu, aby zatrzymać uwagę odbiorcy. Dlatego, nie przesadzaj z ilością treści, skupiaj na samych konkretach! Tekst musi również współgrać z szablonem witryny i pasować do całej koncepcji.

Responsywna strona 

W dobie zaawansowanych technologii duża część użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych typu smartfon, tablet czy notebook. Należy, zatem bezwzględnie dopasować do nich witrynę poprzez stworzenie responsywnej strony.

Dlaczego warto zmienić stronę na responsywną? 

Głównym plusem responsywnej strony jest to, że dopasowuje się ona do wielkości urządzenia. Ponadto Google aktywnie wspiera witryny o takiej strukturze. Sklepy internetowe, blogi czy inne portale oparte na nowoczesnych schematach są wysoko pozycjonowane. Nie należy zapominać, że odpowiednio dopasowane treści są lepiej przyswajalne i przyjemniejsze w odbiorze. W efekcie firma może zyskać o wiele większe grono odbiorców.

Bezpieczeństwo użytkowników na pierwszym miejscu 

Będąc właścicielem strony internetowej, jesteś odpowiedzialny za bezpieczeństwo wszystkich jej użytkowników. W szczególności odnosi się to do danych, jakie użytkownicy zostawiają na stronie np. przy zapisie do newslettera. Istnieje szereg zasad, które zawierają wszelkie informacje m.in. na temat przechowywania danych. Nie ograniczaj się tylko do RODO i plików Cookies. Zadbaj o użytkowników i o bezpieczeństwo witryny. Hosting i certyfikat SSL to podstawa. Mieść także na stronie regulamin oraz politykę prywatności. Dzięki temu użytkownicy będą znali zasady, zgodnie z którymi postępujesz.

Optymalizacja i pozycjonowanie strony WWW 

Ogromnym sukcesem jest wysoka pozycja w wyszukiwarce Google, z której korzysta aż 96% użytkowników zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Z badań wynika, że aż ponad 90% użytkowników nie przegląda witryn, które znajdują się dalej niż na 3 stronie. Im dalszą pozycję zajmuje witryna, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że użytkownik na nią trafi. Kluczowa jest zatem odpowiednia optymalizacja i jej pozycjonowanie. Tylko przemyślane pozycjonowanie ma sens. Wybranie odpowiednich fraz kluczowych zdecydowanie ułatwia ten proces.

Funkcjonalność to klucz dobrej strony internetowej 

Warto posługiwać się metodą trzech kliknięć. Według tej reguły użytkownik powinien dostać się do interesującej do zakładki w trzech kliknięciach. Chodzi o przejście ze strony głównej poprzez podstrony w maksymalnie 3 krokach. Zamiast tego można umieścić w widocznym miejscu wyszukiwarkę, która zaprowadzi odbiorcę do informacji, jakich szuka. Świetnym pomysłem jest dodanie widgetów, które wyświetlą np. informacje o social mediach firmy. Umożliwia to jednocześnie ich błyskawiczną subskrypcję.

 

Stworzenie dobrej strony internetowej niesie za sobą szereg decyzji i wyborów. Przed przystąpieniem do działania stwórz odpowiednią koncepcję, która pozwoli Ci stworzyć stronę przyjazną użytkownikom. Pamiętaj, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz.

 

Natalia Kaleta

Strona WWW, witryna, sklep internetowy, social media, widety, optymalizacja, pozycjonowanie,  wyszukiwarka Google

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2021. Zadzwoń ☎ 511 474 708