Agencja Reklamowa Tings

Telefon

+48 511-474-708

blog 32 Jak zbudować markę swojej firmy

Jak zbudować markę swojej firmy? Budowanie własnej marki krok po kroku.

budowanie własnej marki – jak ją zbudować? Budowanie własnej marki krok po kroku.

 

Po wielu latach pracy na nudnym i nie dającym satysfakcji etacie, wiele osób decyduje się otworzyć własną firmę na budowanie własnej marki. O ile w latach dziewięćdziesiątych nie było trudno o stworzenie produktu czy usługi, których nie było jeszcze na rynku, o tyle obecnie ciężko zrobić coś nowego. Coś, czego jeszcze ktoś nie wymyślił. Co oczywiście nie oznacza, że nie można osiągnąć sukcesu. Tylko jak?

Jak podbić rynek z własnym produktem, który udostępnia w swojej ofercie kilkanaście, a czasem nawet i kilkadziesiąt firm? Potrzeba czasu, cierpliwości i determinacji. Czego jeszcze? Trzeba zbudować markę firmy.

 

 Pomysł na firmę lub własną markę– co dalej?

Chyba każdy prędzej czy później wpada na pomysł otworzenia własnego biznesu. Zarabiania na siebie i tylko na siebie. Sytuacje, w których to od nas zależy ile i kiedy zarobimy, wydają się być bardzo intrygujące. Szybko jednak większość rezygnuje zanim tak naprawdę zacznie. Dlaczego? Z wielu powodów. Strach przed czymś nowym, brak rezerwy finansowej na wypadek niepowodzenia, brak cierpliwości, świadomość tego, że etat może i nudny, ale daje pewną pensję na koniec miesiąca. Przyczyn jest wiele.

Jednak jeśli jesteś w tym niewielkim procencie osób, które nie tylko miały pomysł, ale i postanowiły zaryzykować, już jesteś w połowie drogi. Teraz musisz tylko sięgnąć po to, co czeka na wyciągnięcie ręki.

 

Jak zbudować markę firmy? Czy budowanie własnej marki jest trudne?

Jeśli Twoja firma istnieje już jakiś czas i nie przynosi spodziewanych profitów, ale nie zamierzasz jej zamykać, tylko zastanawiasz się co polepszyć – pokonałeś kolejne metry do mety z napisem „sukces”. Musisz wiedzieć jak zbudować swoją markę. Sprawić, żeby była dosłownie wszędzie. Jak to zrobić?

  1.       Poznaj swoich potencjalnych odbiorców.
  2.       Zastanów się, jakie wartości dostarczasz swoim klientom.
  3.       Pomyśl, w jaki sposób chcesz dotrzeć do potencjalnych odbiorców.
  4.       Przeanalizuj rynek, poznaj swoją konkurencję i sprawdź, co robi lepiej, inaczej, „ładniej”.
  5.       Zapewnij odbiorcy produkt najwyższej jakości.
  6.       Opakuj go tak, by był atrakcyjny.
  7.       Otaczaj się profesjonalistami.

Wiele z tych punktów zrobiłeś i już masz za sobą. Wspaniale! Ale jeśli nie przynosi to spodziewanych efektów, może gdzieś został popełniony błąd? Dlatego zastanów się, czy warto zmodyfikować ostatni punkt. Może w tym tkwi źródło problemu, który sprawia, że nie jesteś do końca zadowolony z tego co osiągnąłeś, choć już osiągnąłeś dużo.

Budowanie własnej marki to proces czasochłonny, ale dający wielką satysfakcję i wymierny efekt. Często warto zasięgnąć rady innych, którzy sprawią, że marka Twojej firmy będzie widoczna w internecie dla szerokiego grona potencjalnych odbiorców. I zacznie przynosić spodziewane rezultaty.

Możliwości jest wiele. Zmiana strony internetowej, przebudowa sklepu internetowego, prowadzenie social mediów, skuteczny copywriting, teksty pod SEO najwyższej jakości. To wszystko masz na wyciągnięcie ręki, a to jak szybko osiągniesz sukces, zależy tylko od Ciebie!

Łukasz Majchrowski

 

 

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2021. Zadzwoń ☎ 511 474 708