Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Budowanie relacji z klientem – 10 dobrych praktyk

Budowanie relacji z klientem – 10 dobrych praktyk

Człowiek wchodzi w kontakt z drugą jednostką praktycznie każdego dnia, gdyż relacja z drugą osobą to kluczowy element egzystencji. Jednak różne rodzaje znajomości cechują się odmiennym charakterem. W sytuacjach biznesowych, kiedy firma oferuje klientowi jakiś produkt, budowanie relacji z klientem ma wyjątkowe znaczenie, a w obecnych czasach zaangażowane podejście do potencjalnych klientów zaczyna odgrywać coraz większą rolę. 

Jak budować relacje z klientem? 10 dobrych praktyk

Budowanie silnej relacji z klientem sprawia, że firma staje się bardziej wiarygodna w jego oczach, co sprawia, że zostają oni z nią na dłużej. Jak budować trwałe relacje z klientami?  Poniżej przedstawiamy 10 dobrych praktyk, które warto zastosować w tym procesie

1.Duża responsywność

Informuj o swojej dostępności i w ramach niej bądź zawsze w pełnej gotowości na reakcje np. kiedy klient napiszę do Ciebie z problemem.

2. Indywidualne podejście do klienta

Nikt nie lubi być traktowany w sposób mechaniczny. W relacji liczą się najmniejsze rzeczy takie, jak zwracanie się do kogoś po imieniu. Traktuj klienta jak indywidualność, której uczucia i opinia ma znaczenie, a zauważysz niewiarygodne efekty.

3. Emanuj spokojem

Czasami zdarzają się sytuacje, w których Twoja usługa czy produkt zawiódł oczekiwania klienta. Gdy klient zgłasza do Ciebie skargę lub nawet traktuje Cię w sposób pretensjonalny, nie stosuj wtedy zasady „oko za oko”. W takiej sytuacji najlepiej zareagować łagodnie, przyjąć jego uwagi i zaproponować jakąś formę rekompensaty.

4. Zastanów się nad uwzględnieniem social selling 

Jest to budowanie relacji z klientem za pomocą mediów społecznościowych. Takie medium daje CI możliwość utworzenia długotrwałych, co wpływa na lojalność konsumenta. Skorzystaj z tego!

5. CRM

Czyli zarządzanie relacjami z klientem. Jest to szereg metod i narzędzi, które możesz wykorzystać do budowanie relacji z twoim odbiorcami. Systemy CRM mogą wesprzeć działanie Twojej firmy. 

6. Przypominanie się o sobie

Rób to np. za pomocą okresowych zniżek, ofert i rabatów. Takie okazje na pewno zainteresują niejedną osobę. Dodatkowo wpłyną korzystnie na promocję Twojej firmy i przede wszystkim dobre relacje z klientem.  

7. Grzeczność

Używanie słów dziękuję, proszę, przepraszam to podstawa zdrowych relacji w życiu codziennym. Podobnie jest w biznesie, nie zapominaj o tym!

8. Docenianie klienta

Wysyłanie maili z podziękowaniem za zakup może wprawić klientów w dobry nastrój i sprawić, że twoja firm zaplusuje w ich oczach. 

9. Zrozumienie potrzeb klienta

Planujesz bombardować klienta wszystkim usługami, które oferuje Twoja firma? Taka nachalność przynosi z reguły odwrotny efekt.

Wykorzystaj narzędzia do pomiaru satysfakcji i potrzeb Twoich odbiorców. Dopiero, znając profil klientów można zaproponować im celowaną usługę. 

10. Używaj odpowiedniego języka

Niezwykle istotne jest sposób komunikowania informacji na temat firmy i proponowanych usług. Wykorzystaj do tego prosty i zrozumiały język, pozbawiony fachowej nomenklatury. Twoje usługi mają służyć ludziom i dlatego tak ważne jest wytłumaczenie im ich przydatności.

Kategorie:

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.