Agencja Reklamowa Tings

Telefon

+48 511-474-708

Blog pomysł na biznes

Blog pomysł na biznes

Blog pomysł na biznes

7 rzeczy, które powinieneś wiedzieć przed założeniem bloga a które mogą  być pomocny dla tych z was, którzy sami zaczynali lub  rozważają rozpoczęcie.

 

  • Blog Znajdź swoją niszę

 

Jest to ważne z wielu powodów. Po pierwsze dlatego, że stracisz zainteresowanie blogowaniem, jeśli nie będzie ono skupione wokół czegoś, co Cię interesuje. Po drugie, ponieważ czytelnicy wyczują ten brak pasji i też stracą zainteresowanie.

Kiedyś zaczniesz blogować o swojej prawdziwej pasji wzrośnie szacunek i zainteresowanie, a także (co może ważniejsze), będziesz znacznie bardziej podekscytowany i dumny z treści, które tworzysz. Może nie będzie to temat, który potencjalny czytelnik widział wcześniej i nie jest to treść, z której każdy może skorzystać, ale to jest to, co Ciebie pasjonuje i Twoi czytelnicy mogą to odczuć.

Możesz już wiedzieć, że chcesz założyć bloga, ale możesz nie być pewien, o czym dokładnie chcesz blogować, albo może zacząłeś blogować, ale czujesz, że nie dostosowujesz treści do swoich pasji i to jest całkowicie w porządku .Większości blogerów potrzeba czasu, aby znaleźć swoją niszę.

 

  • Poświęć tyle czasu na promowanie swoich postów, ile je tworzysz

 

Teraz, gdy zacząłeś ciężko pracować nad swoimi treściami, ważne jest, aby postarać się o to by je wypromować! Możesz produkować treści godne Oscara, ale jeśli nikt ich nie widzi, nie będzie to efektowne! Skorzystaj z platform społecznościowych, aby poinformować ludzi, że treść znajduje się w Twojej witrynie, używając linków i interesujących nagłówków, aby przyciągnąć ludzi. Wdrożenie systemu SEO pozwoli  zwiększyć oglądalność Twoich publikacji

Nie bój się prosić ludzi o samodzielne udostępnianie treści, jeśli im się to podoba. Fantastycznie było dotrzeć do większej liczby osób, które, miejmy nadzieję, również polubią Twoje treści. Jeśli poświęciłeś czas na tworzenie treści, musisz poświęcić tyle samo czasu, jeśli nie więcej, na ich udostępnianie.

Udostępnij go kilka razy w ciągu tygodnia, jeśli jest to ważne (na przykład treści związane z tematem wiadomości lub wpisy o wydarzeniach, które są istotne tylko w tygodniu, w którym zostały udostępnione). Jeśli jest to zawsze aktualna treść (na przykład informacja, która nie jest szczególnie istotna w określonym czasie),  wróć do niej i ponownie udostępnij  post po miesiącach, a nawet latach.

 

  • Poznaj swoją publiczność

 

 Jest to najłatwiejsze do zrobienia za pomocą analityki na Instagramie, ale jeśli nie masz konta biznesowego (co jest zalecane, ponieważ te analizy mogą być niezbędne), możesz tworzyć ankiety na Twitterze / Instagramie, zadając ludziom pytania dotyczące Twoich treści.

Na przykład: jeśli prowadzisz bloga poświęconego urodzie, ważne jest, aby wiedzieć, czy Twoi czytelnicy są bardziej zainteresowani recenzjami makijażu o wysokiej jakości czy w przystępnej cenie. Jeśli jesteś blogerem kulinarnym, ważne jest, aby wiedzieć, czy Twoi czytelnicy są bardziej zainteresowani rodzinnymi posiłkami czy posiłkami wegetariańskimi itp. Wszystko to można sprawdzić w ankietach, w które angażują się Twoi aktywni obserwatorzy. Wykorzystaj tę wiedzę, aby stworzyć treść, którą Twoi czytelnicy chcą widzieć, jednocześnie tworząc dowolne inne artykuły, które chcesz tworzyć.

Jeśli nie czujesz się ekspertem w danej dziedzinie ale w jakimś stopniu ona Cię pociąga zwróć się o pomoc do fachowców którzy przygotują profesjonalna treść na Twojego bloga

Innym sposobem na poznanie odbiorców jest ustalenie, w jakich porach dnia są one najbardziej interesujące w mediach społecznościowych.. Zrozumienie tego zajmie trochę czasu, ale jest to ważne, jeśli korzystasz z mediów społecznościowych do rozsiewania swoich postów z bloga.

 

  • Jeśli chcesz uczestniczyć w wydarzeniach prasowych i otrzymywać nagrody prasowe, zadaj sobie pytanie, dlaczego?

 

Ponieważ polska społeczność blogerów jest teraz tak ogromna, są ludzie, którzy myślą, że po prostu kupują domenę i „darmowe rzeczy” zaczną napływać do ich drzwi. 

Nie ma wstydu, że chcesz chce brać udział w wydarzeniach prasowych, ale trzeba  zrozumieć , że nic na tym świecie nie jest za darmo. Możesz zostać zaproszony na wydarzenia, jeśli firma PR uważa, że ​​masz zasięg w mediach społecznościowych  za pośrednictwem swojego bloga, ale naturalnie będą oczekiwać ekspozycji swojego wydarzenia w zamian za to ,że w nim uczestniczysz.

Gdy zaczniesz być zapraszany na wydarzenia ważne jest, aby nawiązywać współpracę z markami które lubisz, ale także, aby nie krępować się  odrzucania zaproszeń na wydarzenia związane z marką, jeśli jest to marka,  nie związana z Twoimi treściami; niesprawiedliwe jest promowanie marki, która nie interesuje Cię i wiesz, że nie przykuje uwagi obserwujących .

 

  • Bądź konsekwentny

 

Jeśli możesz codziennie tworzyć posty na blogu, to świetnie! Jeśli możesz utworzyć tylko jedną w miesiącu? To też jest w porządku.

Najważniejsze jest, aby Twój blog i treści w mediach społecznościowych były regularne.

Nie ma absolutnie potrzeby nadmiernego rozciągania treści, ponieważ blogowanie to hobby, a jaki jest główny cel hobby? Cieszyć się tym.

Stwórz harmonogram, za którym będziesz mógł nadążyć, i udostępnij go swoim obserwatorom. Będziesz miał cel, do którego dążysz, a oni będą wiedzieć, kiedy spodziewać się Twoich treści. Jeśli ten harmonogram się zmieni, informuj o tym na bieżąco.

Gdy nie możesz wywiązać się ze swoich zobowiązań idealnym rozwiązaniem jest zlecić firmie zewnętrznej napisanie wciągającego tekstu który przyciągnie uwagę i podtrzyma Twoja wiarygodność.

Jeśli potrzebujesz regularnych treści, częstych systematycznych publikacji aby wznieść ruch na Twoim blogu możesz zamówić copywriting dostępny w abonamencie. Taka inwestycja będzie miała wpływ na ekspansję Twojej popularności

 

  • Bądź sobą

 

To oczywiste, prawda? Ale dzielenie się swoim życiem w Internecie może być przerażające, czasami łatwiejsze dzięki przekształceniu się w kogoś innego zamiast bycia osobą z prawdziwego życia.

 

Jeśli założyłeś bloga i denerwujesz się „ wystawieniem się na zewnątrz ”, to jest całkowicie w porządku, myślę, że dużo czasu zajmuje Ci osiągnięcie komfortu bycia sobą w Internecie, ale to najlepszy sposób na połączenie się z czytelnikami by  poczuć się pewnie w tym, co tworzysz. 

 

  • Dotrzyj do innych blogerów

 

Jest to istotne  z kilku powodów. Ważne jest, aby nawiązywać kontakty w branży, ponieważ będziesz pomagać sobie nawzajem na wiele sposobów w trakcie swojej kariery blogerskiej… od robienia sobie wzajemnie zdjęć po pomoc w kontaktach, towarzyszenie sobie  w wydarzeniach i bycie wzajemnym źródłem wiedzy i doradcą, kiedy chodzi o radzenie sobie z nieznanymi sytuacjami, które się pojawiają.

Dobry blog wymaga pracy. Nie zrażaj się wczesnymi „niepowodzeniami”. Pracuj nad tym i spróbuj się tym cieszyć. Pisanie powinno być zabawne, a jeśli Twoi czytelnicy uważają, że blog Ci się podoba, spodoba im się również.

 

                                                                                          Maciej Felczak

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2021. Zadzwoń ☎ 511 474 708