Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Jak pisać dobre teksty na bloga? Jak zwiększyć zasięg bloga? blog jak pisać

blog jak pisać

Jak pisać dobre teksty na bloga blog jak pisać? Własny poczytny blog dla wielu osób stał się wyznacznikiem sukcesu i popularności w sieci. Niestety, nie jest łatwo się wybić wśród tysięcy stron, z których wiele zachęca czytelników ciekawymi treściami, linkami afiliacyjnymi, wiedzą specjalistyczną w danej dziedzinie, możliwością obcowania z celebrytą, doskonałymi zdjęciami. Blogi nie są już tylko pamiętnikami internetowymi, jak to było w początkach ich istnienia. Co może zrobić osoba, która też chce zacząć prowadzenie bloga, i co więcej — zacząć na nim zarabiać? Jak pisać blog?

 

Blog  jak pisać?

O czym pisać na blogu i jak? To pytanie spędza sen z powiek niejednemu twórcy. Prowadzenie bloga wbrew pozorom nie jest prostą sprawą, jeśli chce się to robić na poważnie. Wymaga wiele pracy umysłowej i technicznej. Jak pisać na blogu?

  1. Poświęć czas. Dużo czasu. Teksty pisane „na kolanie”, pełne błędów, niegramatyczne, nieuwzględniające znaków przestankowych mogą być trudne do zrozumienia. Nie będą budowały Twojego wizerunku jako profesjonalisty. Jeśli nie jesteś pewien swojego tekstu, daj go komuś do przeczytania albo wklej w takie strony sprawdzające jak np. jasnopis.pl czy ortograf.pl lub zainstaluj Language Tool. 
  2. Wartościowa treść. Tekst nie może być zbitką słów kluczowych czy prostą reklamą np. linków afiliacyjnych. Trzeba w nim umieścić rzeczy przydatne, np. w tekście Jakie ryby do akwarium wybrać? Warto przedstawić różne gatunki z krótkim omówieniem oraz za i przeciw (przecież znasz ten temat jako specjalista). Niewskazane będzie zrobienie tylko listy ryb, zwłaszcza gdy pod każdą będzie zaszyty link do strony zakupowej. Musi być to zrobione w ciekawej formie, ze zdjęciami. Najlepiej nawiąż do swoich doświadczeń związanych z akwarystyką.
  3. Kompozycja. Warto sobie ustalić sposób pisania, by artykuły były w podobnej formie. Liczy się nawet czcionka, wielkość i styl liter. Po tym czytelnicy będą rozpoznawać Twoje charakterystyczne cechy. Jeśli prowadzisz jakiś cykl, jest to jeszcze ważniejsze, by od pierwszego wejrzenia użytkownicy wiedzieli, że to Twój artykuł.
  4. Tematyka i tytuł. Trawestując znane powiedzenie Jamesa Carville’a, można powiedzieć Nagłówek, głupcze!. Warto, by był ciekawy, a nawet kontrowersyjny. Koniec z gotowaniem! na stronie znanego kucharza spowoduje, że więcej osób będzie zaciekawionych wpisem i zechce go przeczytać. Właściciel bloga może następnie w interesującym i napisanym z humorem tekście wyjaśnić, że przerzuca się na witarianizm. Od tej pory będzie jadał na surowo. Ale np. tylko na tydzień, bo lekarz mu kazał. Jeśli nie masz równie przełomowego tematu, sprawdź np. na semstorm.com, co internauci wyszukują najczęściej. Następnie nawiąż do tego, np. Makijaż wieczorowy krok po kroku.
  5. Jak często publikować na blogu? Tutaj ważna będzie równowaga. Zarzucanie czytelników tekstami, jak nie przymierzając były prezydent Trump na Twitterze, może poskutkować zmęczeniem czytających i ich niechęcią do przyswojenia kolejnych tekstów. (Pamiętaj, że dobry tekst wymaga czasu). Najlepiej narzucić sobie stałe dni publikowania treści. Tak robi wielu znanych blogowiczów. Np. bloger piszący o finansach publikuje materiał o bieżącej sytuacji na rynku we wtorki i piątki. Co drugi tydzień w niedziele wstawia wywiad z innym specjalistą w tej dziedzinie. Takie postępowanie wprowadzi pewien porządek. Twoi czytelnicy będą czekać na te dni z niecierpliwością.
  6. Stań się autorytetem. Twórz swój wizerunek jako profesjonalisty, który zna się na rzeczy. Najlepiej będzie zbudować domenę ze swoim nazwiskiem lub określoną nazwą. Warto też stworzyć przejrzysty układ treści o ciekawym designie. Niechlujna lub mało czytelna strona odstraszy użytkowników i nie będą mogli poznać się na Twojej wiedzy.
  7. Cytaty i polecenia. Cytuj i polecaj w swoim tekście inne blogi, ciekawe wpisy. Nie obawiaj się, że Twoi czytelnicy przeniosą się tam i przestaną czytać Twoje wpisy. Będzie raczej odwrotnie. Ponadto inni blogerzy mogą w zamian polecać Twoją stronę i również generować u Ciebie ruch.
  8. Powiąż swojego bloga z kontem na Facebooku, TikToku, Instagramie, You Tube itp. Użytkownicy mogą do Ciebie trafić przez różne kanały, jeśli zaciekawi ich Twój wpis np. na Twitterze.
  9. Komentarze są ważne. Czytaj je i na bieżąco odpowiadaj. Pozwoli to nawiązać głębszą więź z czytelnikami. Będą oni mieli poczucie, że są dla Ciebie ważni. 
  10. Kręć filmiki i rób zdjęcia. Jeden obraz jest wart tysiąc słów, jak mówi przysłowie. To ubarwi Twój blog, który będzie postrzegany jako ciekawszy.
  11. Kreatywność. Jesteś TWÓRCĄ, więc twórz. Czytelników trzeba zaskakiwać. Wymyślaj konkursy, ankiety, udostępniaj fragmenty swoich e-booków, pisz o kontrowersyjnych tematach, dziel się wątpliwościami i przyznawaj do błędów. Np. blogerka makijażowa polecająca dany specyfik pisze o tym, jak zmieniła zdanie na jego temat po tym, jak spowodował u niej wysypkę na pierwszej randce.

Blog firmowy — jak pisać?

Niektóre z blogów firmowych generują zyski, inne — zabierają czas właścicielowi, a nie przekłada się to na sukces i poczytność. Co więcej — tworzy koszty. Po co pisać bloga firmowego? Okazuje się, że 70 proc. badanych osób stwierdziło, że bardziej ufa tekstom blogowym niż reklamowym. blog jak pisać. Nie ma w tym nic dziwnego, bowiem z góry wiadomo, że te drugie próbują nam coś sprzedać. Tego jako użytkownicy nie lubimy. W przypadku tych pierwszych nie jest to już takie oczywiste. Ponadto generują one ruch, co przekłada się na większą ilość wejść na stronę sprzedażową i może wygenerować większy zysk.

 

Blog — jak zaciekawić czytelnika?

Blog firmowy musi być ciekawy. Warto więc umieszczać na nim przydatne informacje z danej dziedziny. Prowadzisz sklep internetowy ze zdrową żywnością? Pisz bloga o wartościach, jaki może dać danej osobie ten sposób odżywiania. Sprzedajesz beton? Zamieszczaj fachowe uwagi z dziedziny budownictwa. Dzięki temu odwiedzą Cię nie tylko stali klienci, ale też ci, którzy dotychczas kupowali u konkurencji, a tam nie znaleźli danej informacji. 

Warto publikować nie tylko teksty, ale pójść o krok dalej. Coraz popularniejsze stają się vlogi, zamieszczające filmiki, które mogą być publikowane na stronie i jednocześnie np. na You Tube. Jeśli dają oglądającym wartościowe i przydatne treści, mogą zyskać wiele wyświetleń, co również przełoży się na większą sprzedaż.

Teksty — skąd wziąć inspiracje?

Jeśli nie masz pomysłu, o czym pisać, zajrzyj na początku na strony blogów firmowych o podobnym temacie. Nie chodzi o kopiowanie treści, ale o inspirację. Kiedy zaczniesz publikować, pomysły będą same przychodzić. Ponadto warto zapytać wprost czytelników, np. zrobić ankietę, jakie treści chcieliby oglądać i czytać. To pomoże zbudować więzi z konsumentami Twoich treści i zbudować wizerunek firmy.

 

Kto nie powinien pisać bloga firmowego i osobistego?

Nie wszyscy powinni zabierać się za pisanie bloga. W szczególności powinny dać sobie z tym spokój osoby, które:

  • nie mają talentu do pisania i wiedzą o tym (to oczywiste),
  • nie mają chęci prowadzić bloga (albo pisz dobrze, albo wcale),
  • chcą osiągnąć efekt małym kosztem, czyli pisać raz na miesiąc albo nieregularnie i osiągać dziesiątki tysięcy czytelników; tak się nie da, jeśli prokrastynacja (odkładanie wszystkiego na później) to twój problem, lepiej zatrudnij specjalistę,
  • spamują (nadmiar reklam, czyli chęć osiągnięcia celów marketingowych może przesłonić prawdziwy cel, czyli informację),
  • krytykują (promowanie swojego bloga oparte jedynie na czepianiu się innych nie popłaca na dłuższą metę i zirytuje czytelników).

 

Nie masz czasu na pisanie bloga, ale wiesz jakie to ważne, by zaznaczyć swoją działalność w sieci? Zatrudnij copywritera! Dopiero zaczynasz i nie masz budżetu milionera? Miesięczny abonament nie obciąży Twojego konta i wreszcie ruszysz z kopyta!

Iwa E.

Kategorie:

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.