Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Blog firmowy, czy warto taki posiadać?

Blog firmowy, czy warto taki posiadać?

Czym jest blog firmowy?

Blog firmowy to jedna z możliwości promowania biznesu w Internecie. To jedna z opcji pozwalająca kreować wizerunek firmy, a także w jakiś sposób nawiązuje relacje z potencjalnymi klientami oraz klientami już z nami współpracującymi. Blog firmowy czyli jaki? Blog wykonany poprawnie, jest w stanie przyciągać klientów samoistnie. Pamiętać jednak trzeba, że treści zamieszczane na blogu muszą być związane z prowadzoną przez nas działalnością, nowinkami z tym powiązanymi, pisane przystępnym językiem, a co najważniejsze zrozumiałym dla klientów oraz potencjalnych klientów.

Treści nie mogą zawierać, tylko słów kluczowych, linków, ponieważ to może odstraszyć potencjalnych klientów, czy klientów już z nami pracującymi. Treści mają wzbudzić ciekawość, zachęcić do nawiązania współpracy z naszą firmą. Blog firmowy można założyć jako sub domena na stronie internetowej, jako jej integralna część, albo jako oddzielna forma, zwana inaczej katalogiem.

 

Dlaczego blog firmowy?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta: ludzie, wybierając potencjalny produkt, poszukują informacji na jego temat. To samo, tyczy się firmy, która oferuje dane produkty, czy towary. Dlatego, posiadanie firmowego bloga, jest tak istotną kwestią. Za jego pośrednictwem możemy prezentować, nie tylko oferowane usługi, czy towary, ale pokazać historię firmy, ludzi tam pracujących (oczywiście, jeśli wyraża na to zgodę) czy po prostu ciekawostki związane z działalnością firmy, tudzież tematyce przybliżone.
Jeśli nasz blog, będzie dobrze prowadzony, pozwoli on na rozwianie wątpliwości potencjalnego klienta, czy naszego klienta odnośnie podjęcia decyzji co do naszych usług, czy towarów.

Poza tym warto dodać, że wyszukiwarki, bardzo dobrze indeksują wpisy blogowe. Pod warunkiem, że jest dobrze napisany i nie jest przesiąknięty sporą ilością ukrytych linków, czy słów kluczowych. W takim wypadku Google, za pomocą specjalnych programów, takich jak Panda może ukarać nasz wpis i umieścić go na najdalszych pozycjach w wyszukiwarce. Nie tylko, za nadmiar linków czy słów kluczowych, ale także za powielanie treści, co jest niedopuszczalne w takich przypadkach. Stracimy tylko sposobność na wyższą pozycję w wyszukiwarkach. Dlatego, tak warto pamiętać o tym, jak powinny wyglądać wpisy blogowe, aby nie otrzymać wspomnianej wcześniej kary.

 

Artykuły blogowe

Artykuły blogowe pozwalają na używanie “długiego ogona”, co pozwala na lepszą pozycję w wyszukiwarce.
Każda branża, posiada katalog takich tekstów i są to np. najlepsze oprawki Gucci w roku 2021, najtańsze OC dla Audi coupe quattro, najlepsze teksy copywrytingowe pod SEO itp. 

Dlaczego o tym wspominam? Ponieważ: im dokładniejsza fraza, tym łatwiej dotrzeć do potencjalnego klienta, dwa „długi ogon” pozwala szybciej i łatwiej wybijać się przed konkurencję, ponieważ to my potrafimy odczytać potrzeby potencjalnego klienta lub naszego klienta lepiej niż inni. Blog firmowy to także idealne miejsce do umieszczenia linków do naszych produktów. Służy wtedy, jako ukryta reklama. Chyba że chcemy pisać wprost o naszych produktach czy usługach, to wtedy możemy to robić bezpośrednio.

 

Artykuły jako prezentacja firmy

Nie należy jednak dodawać linków, wszędzie, gdzie jest to możliwe. Wyjdziemy wtedy jako mało profesjonalni oraz namolni względem potencjalnego klienta czy naszego klienta, z jakim już prowadzimy współpracę. A, to nie o to chodzi. Pisząc artykuły blogowe, prezentując naszą firmę oraz usługi musimy zachować profesjonalizm, a nie coś zgoła innego.  Ludzie przychodzą do nas jak do ekspertów, a nie kogoś, kto usilnie, za wszelką cenę chce sprzedać swoje towary i usługi. Budowanie marki i zaufania to proces trwający długo, ale nie warto tego niszczyć już na samym początku.  Dlaczego o tym wspominam? Ponieważ, jeśli zrazimy potencjalnego klienta lub tego, z jakim już współpracujemy, jest duża szansa, że ten pierwszy nic od nas nie kupi, zaś ten drugi zakończy współpracę. Obydwaj jednak pozostawią po sobie opinię, która nie będzie dla nas przychylna, a nie na tym to polega.

Blog firmowy, artykuł blogowe, jakie na nim się znajdują, pozwalają postawić się w roli klienta. Jednak musi to zostać wykonane umiejętnie. Nie chodzi o to, żeby napisać coś w stylu, kupujcie nasze produkty, najmujcie nas, bo mamy takie i takie usługi. Nie. Poprzez bloga firmowego tworzymy kampanie content marketing, dajemy firmie „głos”, ma tworzyć relacje między nami a potencjalnym i aktualnym klientem.

 

Blog firmowy to nie tylko tekst

Blog firmowy, to nie tylko suchy tekst. Potencjalni klienci, nasi klienci to w dużej mierze wzrokowcy. Sama, przysłowiowa ściana tekstu nie zawsze zachęci do kupowania, czy korzystania z naszych usług. Czasami, wystarczy jedna prosta grafika (nawet z ukrytym pod niej linkiem), może zdziałać cuda.

 

Oczywiście, same grafiki, też nie są dobrym pomysłem. Ludzie lubią wiedzieć, z czym i kim mają mieć w przyszłości coś. To tak jak próba wejścia do morza, żeby popływać. Bez przygotowania, dobrego sprzętu, może to się skończyć źle. Dlatego, przed podjęciem decyzji, klienci chcą zaciągnąć języka, nie tylko w formie tekstu, ale graficznej, więc warto zrównoważyć treści pojawiające się na blogu.

 

Artykuły blogowe – jakoś nie ilość

 

Często zdarza się tak, że osoby prowadzące bloga dla siebie, czy firmowego zapominają, o jednej istotnej kwestii – ilośc nie znaczy jakoś.

Pojawiające się, praktycznie co chwila teksty, nie pomogą w budowaniu relacji z klientem. Taka osoba, musi mieć czas na przyswojenie wiedzy z danego artykułu blogowego. Dajmy im na to czas. Zdarza się, że jedna osoba, potrafi wrócić do naszego tekstu, aby lepiej zrozumieć zawarty w nim przekaz. Nie będzie mieć ku temu sposobności, jeśli artykuły blogowe będą pojawiać się, raz za razem. 

 

Owszem, mamy blogi, które wyróżniają się, częstym pojawianiem się wpisów blogowych, ale w przypadku bloga firmowego, jest to niedopuszczalne. Jak wspomniałam wyżej, nie pomaga to w budowaniu relacji między nami a klientem, do tego pokazuje nasz nieprofesjonalizm. Do tego, wyszukiwarka Google może nas ukarać i wpisy nie będą się dobrze pozycjonować. Poza tym wyjdziemy na desperatów, którzy ilością artykułów blogowych chcą przyciągać klientów. To tak nie działa. Korzystajmy z ciekawości, jaka jest pobudzana przez nasze blogowe wpisy na klientów. Dajmy im ten moment wyczekiwania, aby z niecierpliwością czekali na to, co zamierzamy przedstawić. Dajmy im również czas, na przekazanie dalej tego, co stworzyliśmy. Pozwólmy im działać na zasadzie telefonu, ale nie tego głuchego. W ten sposób budujemy siatkę potencjalnych klientów.

 

Nawet jeśli nie pierwsza osoba, jaka przeczytała artykuł blogowy, skusi się na współpracę z nami, to jest duża szansa, że zrobi to ktoś inny. Dajmy potencjalnym klientom czy naszym klientom działać za nas. Darmowa reklama wpisów ma tę moc, tylko potrzeba czasu. Natomiast, z chwilą, kiedy damy wpis, a zaraz potem następny, kolejne osoby mogą nie odnaleźć tego, o jakim była mowa, a natłok informacji zwyczajnie zniechęci do dalszego czytania naszego bloga.

 

Optymalna ilość tekstów na blogu firmowym

Optymalna ilość tekstów na blogu firmowym, jaka powinna się pojawiać to maksymalnie od 4 do 6 wpisów miesięcznie. Pozwoli to, na to, o czym pisałam wyżej. Klienci, tudzież potencjalni klienci będą mieli czas zapoznać się, z już istniejącymi treściami tudzież tymi aktualnymi. Nie będzie chaosu, a i my i czytelnik, który może okazać się klientem będzie zadowolony z efektów.

 

Nie dotyczy to jednak wpisów blogowych dotyczących jakiegoś, długo trwającego wydarzenia, tudzież pracy, jaką wykonujemy. Jednak wszystko zależy od tego, nad czym aktualnie pracujemy. Wiadome jest, że w przypadku jakichś inwestycji, informacje o jej stanie będą pojawiały się z każdym nowym powstałym elementem, czyli tak zwane WIP – work in progress.

 

Czasami jednak lepiej jest poczekać na zakończenie danego etapu i umieszczenie całości informacji, niżeli rozbijać je na drobne elementy. Potencjalni klienci mogą się pogubić w tym wszystkim, a przecież, chcemy tego uniknąć podczas śledzenia naszych prac przez ich osobę.

 

Blog firmowy, czy warto taki posiadać?

Odpowiadając na pytanie z tytułu artykułu, powiem krótko: tak. Posiadanie bloga firmowego jest bardzo prostym, lecz wymagającym czasu sposobem na: reklamę firmy, budowania relacji z klientem czy też potencjalnym klientem, promocji usług oraz towarów (nie mylić z reklamą firmy, która ma być, ogólną informacją o naszej działalności i branży ją się zajmujemy), dania firmie „głosu”, a co najważniejsze pozwoli w szybszy sposób pozycjonować naszą firmę i to, co oferujemy w wyszukiwarkach

 

Trzeba jednak pamiętać, że prowadzenie firmowego bloga wymaga odpowiedzialności oraz systematyczności, ale nie takiej przesadzonej. Wszystko jest dla ludzi, jak to powiadają, ale z umiarem. Wszak to blog pozwala nam, w dużej mierze budować i tworzyć długoterminową kampanię marketingową.

 

Aneta Wyszyńska

Kategorie:

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.