Agencja Reklamowa Tings

Telefon

+48 511-474-708

biznes w czasie pandemii

biznes w czasie pandemii czyli biznes w Internecie. 7 sposobów, jak przetrwać kryzys.

Mamy już ponad rok pandemii, a gospodarka mocno ucierpiała i na pewno Twój biznes w czasie pandemii. Dla niektórych branż działa jak zwykle. Jednak wielu innych przeżywa bardzo trudne chwile, a niektórzy niestety zamykają się bez własnej winy. Musimy dostosować się do środowiska, w którym się znajdujemy, aby przetrwać burzę. Niektóre firmy chowają się, kilka wprowadza niezbędne zmiany, a inne zmierzają w innym kierunku biznesu

Co możemy zrobić, aby się chronić i iść dalej? biznes w czasie pandemii

 

Oto lista kilku praktycznych pomysłów, które może podjąć każda firma.

 

Zarządzaj oczekiwaniami klientów

– wiele firm doświadcza wyjątkowo długich czasów realizacji w swoich łańcuchach dostaw. Złożenie zamówienia na produkty, w przypadku których mówi się, że będzie opóźnienie 6-8 tygodni. W  rzeczywistość to 12-14 tygodni. Bądź szczery ze swoimi klientami od samego początku i ustal realistyczne oczekiwania. Bądź otwarty na pozyskiwanie nowych dostawców, nowych lub alternatywnych produktów, gdyż naprawdę osiągają one wyniki finansowe.

 

Bądź na bieżąco z fakturowaniem

— często firmy są tak zajęte generowaniem sprzedaży oraz dostarczaniem produktów i usług, że zaniedbują wystawianie faktur. Czasami może to trwać kilka tygodni lub miesięcy. Postaraj się wysyłać faktury natychmiast po dostawie co tydzień lub co miesiąc. Bądź na bieżąco ze swoimi dłużnikami i pamiętaj o regularnym śledzeniu zaległych płatności. Poświęć trochę czasu na odebranie telefonu, zamiast polegać na wiadomościach e-mail dla spóźnionych płatników. Bądź otwarty i w razie potrzeby namawiaj do rozmowy na temat planów płatności.

 

Ogranicz swoje koszty ogólne w czasie biznes w czasie pandemii

— kontroluj rachunki i dokonuj regularnych płatności tam, gdzie to możliwe. Jeśli masz trudności, bądź otwarty i porozmawiaj ze swoimi dostawcami, aby ustalić plan płatności. Analizuj swoje koszty ogólne, szukaj sposobów na zmniejszenie, renegocjację umów i obniżenie rachunków. Na przykład możesz mieć pracownika na pełen etat, który chce skrócić swoje godziny, aby zostać zatrudnionym w niepełnym wymiarze godzin. Innym przykładem, który przychodzi na myśl, jest wydzierżawienie części budynku z inną firmą, od razu zmniejszając o połowę czynsz (większość pracowników pracuje z domu).

 

Unikaj redukcji cen

– chociaż niektóre firmy mogą odczuwać presję, aby udzielać rabatów, nie zawsze jest to najlepsza opcja. Zaoferowanie klientowi dodatkowego lub komplementarnego produktu może wywrzeć większy wpływ, a dodatkowo czas realizacji jest często bardzo ceniony przez klientów.

 

Bądź lepiej zorganizowany

– jak to się mówi „czas to pieniądz”. Zwróć większą uwagę na to, jak spędzasz dzień. Czasami szacujemy, że zadanie zajmie „tylko godzinę”. Zacznij rejestrować, ile czasu to faktycznie trwa, i oblicz związane z tym koszty. Poszukaj sposobów na usprawnienie działań i wyeliminowanie tych czasochłonnych. Przestań zwlekać, prowadź notatki i spędzaj więcej czasu na planowaniu rozmów telefonicznych, powiększaniu spotkań i innych projektach.

Przeprowadź Audyt strony, jeśli ruch na Twojej stronie, a tym samym dochody spadły czas się zatrzymać i sprawdzić możliwe przyczyny.

 

Nie siedź i nie czekaj, aż telefon zadzwoni w biznes w czasie pandemii

Dla niektórych rynek niestety się skurczył. Możliwości jest mniej, ale wciąż są. Bądź proaktywny i rozmawiaj z klientami. Pięć razy łatwiej jest sprzedać istniejącemu klientowi niż nowemu. I mamy 50% szans na reaktywowanie biznesu, 25%, jeśli jest to uśpiony klient.

 

Zainwestuj w Marketing zautomatyzowany, dzięki spersonalizowanej profesjonalnej kampanii  znajdziesz najskuteczniejszy kanał komunikacji z grupą docelową

 

Przygotuj się na obrót i zmianę – jest takie powiedzenie „nie ma nic trwałego poza zmianą”. Wszyscy wiemy, że zmiana może być czasami trudna i niesprawiedliwa. Jednak musimy kopać głęboko i szukać nowych sposobów działania. Może to pociągać za sobą zmianę naszej usługi dostawy, oferty produktów lub usług lub całego naszego modelu biznesowego. Wszyscy byliśmy świadkami przykładów z restauracji, takich jak te, które obecnie skupiają się na tradycyjnych daniach na wynos lub inne, które opracowały koncepcję „stwórz własny obiad”.

Profesjonalny branding firmy sprawi że identyfikacja wizualna Twojej firmy będzie profesjonalna i spójna .Zadbaj o wizerunek swojej marki i wyróżnij się w konkurencyjnym tłumie

 

https://tings.pl/produkt/profesjonalny-branding-firmy/ref/31

 

Kiedy walczymy z kryzysem tej wielkości….

 

Nie zapomnij skupić się na pozytywach!

Tak, kryzys może być katastrofalny dla firm, ale może też przynieść wiele możliwości na drodze ewolucji. Przez cały rok  wiele firm, dostosowało  swoje produkty i oferty usług, aby zachować konkurencyjność, zwiększyć strumienie przychodów i utrzymać otwarte drzwi. Np. internetowy sprzedawca mody, zaczął projektować i sprzedawać własne maski na twarz, ponieważ dostrzegł możliwość sprzedaży wysokiej jakości produktu, który jest zarówno bardzo poszukiwany, jak i korzystny dla zdrowia i bezpieczeństwa społeczeństwa.

Zainwestuj w zmianę wizerunku ,przy zachowaniu dotychczasowej funkcjonalności. Oczaruj klienta nowoczesną i profesjonalną szatą graficzną, która uwydatni wszystkie walory Twojej oferty

 

Pamiętaj – musisz wymyślać nowe, innowacyjne, strategiczne pomysły – dostosuj się, aby przetrwać i rozwijać się!

                                                                      

                                                                            Maciej Felczak

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2021. Zadzwoń ☎ 511 474 708