agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

WooCommerce – co to jest?

WooCommerce to wtyczka do WordPressa pozwalająca rozbudować zwykłą stronę o w pełni funkcjonalny sklep internetowy. Reprezentuje oprogramowanie typu Open-Source, co oznacza, że nie tylko można modyfikować jego kod źródłowy, lecz także korzystać z niego za darmo. Świetnie sprawdza się zarówno do tworzenia prostych sklepów, jak i do tych większych. Prostota obsługi sprawiła, że zyskała swoich sympatyków i obecnie ponad 28% sklepów opiera się właśnie o WooCommerce. 

Zalety Woocommerce

1. Darmowa

Wtyczka WooCommerce jest całkowicie darmowa, dlatego stanowi doskonały wybór w przypadku gdy posiadasz już stronę postawioną na WordPressie. Oznacza to, że Twój sklep będzie dodatkowo wzbogacony o funkcjonalności WordPressa, takie jak blog czy newsletter. Dzięki czemu rozwiniesz swoją firmę i zyskasz zaufanie Klientów.

4. Łatwość w obsłudze

WooCommerce jest proste w instalacji i konfiguracji. Ponadto posiada przyjazny dla użytkownika interfejs, dzięki czemu nietrudno odnaleźć się w obsłudze strony.

2. Ogrom funkcji 

Co prawda sam WooCommerce ma status wtyczki, jednak takiej, którą można dalej rozbudowywać. Za pomocą dodatkowych rozszerzeń i innych wtyczek można spersonalizować swoją witrynę i wzbogacić ją o rozmaite funkcjonalności, np. wysyłkę produktów, wielojęzyczność, integracje z hurtowniami czy marketing.

5. Bezpieczeństwo

Woocommerce, a także WordPress uchodzą za w pełni bezpieczne platformy pod warunkiem, że dbamy o ich regularne aktualizacje.

3. Różnorodność szablonów

Za pomocą różnorodnych templatek i motywów graficznych można stworzyć estetyczną i wizualnie dopasowaną do profilu firmy stronę. W przypadku tego oprogramowania nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wdrożyć własny projekt graficzny strony.

6. Wsparcie techniczne

Gdy pojawi się problem z działaniem Twojej strony, to z WooCommerce nie zostaniesz na lodzie. Oprogramowanie oferuje swoim klientom wsparcie techniczne oraz merytoryczne.

Wady Woocommerce

1. Brak skalowalności

Skalowalność pozwala na postawienie kilku stron i ich obsługę z poziomu jednego panelu administracyjnego. Woocommerce w odróżnieniu od Prestashop  nie posiada zaawansowanych mechanizmów umożliwiających skalowalność. Dlatego nie jest polecany dla dużych firm. Najlepiej sprawdza się w przypadku tych mniejszych firm

3. Aktualizacje

Woocommerce wymaga regularnej aktualizacji, aby podtrzymać prawidłowe działanie strony, a także jej bezpieczeństwo. Niestety oprogramowanie to nie zapewnia aktualizacji w formie automatycznej, dlatego trzeba zadbać o nią samodzielnie.

2. Kosztowne wtyczki

Do stworzenia atrakcyjnego i wysoce funkcjonalnego sklepu potrzeba czegoś więcej niż podstawowych wtyczek. Wiele z nich niestety wykracza poza darmowy pakiet, dlatego chcąc stworzyć jakościową stronę, będzie trzeba je dodatkowo zakupić.

4. Wymogi

WooCommerce wymaga wykupienia miejsca na serwerze (hosting) oraz zadbania o certyfikat SSL, który uwiarygodni bezpieczeństwo strony sprzedażowej. Wiąże się to z dodatkowymi kosztami.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.