Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Pyt

Prestashop – co to jest?

Prestashop to darmowe oprogramowanie typu Open Source, które służy do tworzenia sklepów internetowych. Platforma ta powstała w efekcie projektu studenckiego i pojawiła się na rynku w 2007 roku. Po szeregu modyfikacji i ulepszeń w końcu udało jej się zająć zasłużone miejsce wśród czołówki rozwiązań dla branży e-commerce. Obecnie korzysta z niej ponad 300 000 sklepów internetowych w 195 krajach, w tym marki takie jak McDonald’s czy Decathlon.

Zalety Prestashop:

Prestashop jest platformą darmową umożliwiającą dostęp do kodu źródłowego. Jednak tak, jak każde oprogramowanie, posiada szereg zalet i wad. Na początek coś dla tych, dla których szklanka jest zawsze do połowy pełna, czyli zalety Prestashop

C

1. Jest darmowa

Prestashop to platforma, z której korzystać można bez uiszczania żadnych opłat licencyjnych. Z jednej strony wydaje się to doskonałym rozwiązaniem dla osób, które mają ograniczony budżet i chcą wykonać stronę jak najmniejszym kosztem. Jednak z drugiej platforma ta jest dość skomplikowana w obsłudze, dlatego jeśli nie posiadasz wiedzy w tym zakresie, to nie obędzie się bez pomocy programisty, a to dodatkowo kosztuje.

C

2. Skalowalność

Oprogramowanie Prestashop umożliwia obsługę kilku sklepów z poziomu jednego panelu administracyjnego. Dlatego platforma ta sprawdzi się nie tylko dla małych firm, lecz także dla tych większych, które planują rozwijać swój biznes.

C

3. Ogrom funkcji i szablonów

Platforma Prestashop oferuje wiele funkcjonalności, które można dobrać do własnych preferencji i specyfiki strony. Można m.in. dostosować koszty wysyłki, zadbać o pozycjonowanie strony i jej wielojęzyczność, skorzystać z funkcji takich jak analityka, formularze kontaktowe czy newsletter. Jednak personalizację strony umożliwia nie tylko dostęp do rozmaitych wtyczek. Bardzo duży wybór templatek, motywów i rodzajów grafiki sprawia, że w prosty sposób można osiągnąć oczekiwany i oryginalny wygląd strony.

C

4. Intuicyjna i łatwa w obsłudze

Ogrom funkcji często nie idzie w parze z łatwą obsługą – Prestashop to zdanie nie dotyczy. W jej przypadku nie trzeba być specjalistą od programowania, żeby umieć obsługiwać panel administracyjny. Posiada ona prosty i intuicyjny w obsłudze interfejs, co stanowi dodatkowy czynnik zachęcający do korzystania z Prestashop.

Wady:

C

1. Ogrom szablonów

Obecność tej cechy wśród wad może okazać się zaskakująca, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że wystąpiła ona przed chwilą jako zaleta oprogramowania Prestashop. Jednak zawsze są dwie strony medalu. Zbyt duża ilość dostępnych na stronie szablonów przekłada się na spowolnione działanie strony, co nie jest odbierane w pozytywnym świetle przez jej użytkowników.

C

2. Brak automatycznych aktualizacji i wsparcia technicznego

Bez aktualizacji strona nie działa w odpowiedni sposób. Niestety na Prestashop należy wykonywać je stosunkowo często, w dodatku ręcznie, bo nie są one zautomatyzowane. Ponadto platforma ta nie zapewnia wsparcia zespołu w przypadku problemów technicznych. Dlatego gdy pojawi się problem, to najczęściej trzeba będzie skorzystać z płatnej pomocy osoby wykwalifikowanej.

C

3. Płatne funkcje

Prestashop oferuje wiele funkcji, jednak te bardziej złożone nie są już darmowe. Dlatego jeśli chcesz mieć profesjonalną i spersonalizowaną stronę, to trzeba liczyć się z dodatkowymi opłatami.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.