Agencja Reklamowa Tings Boczkowsky

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Tings

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Jak sprawdzić ruch na stronie konkurencji?

Aby sprawdzić ruch na stronie konkurencji, musisz zaznajomić się z kilkoma przydatnymi narzędziami do estymacji ruchu. Dzięki nim możesz poznać wielkość rynku i panujących trendów, a także oszacować wartość takiej strony pod kątem, np. współpracy czy umieszczenia na niej reklam. Oto 7 narzędzi, które pozwolą Ci sprawdzić ruch na stronie konkurencji.

 

Jak sprawdzić ruch na stronie konkurencji? 

 

Czy chcemy, czy nie, żyjemy w czasach, w których większość codziennych działań odbywa się w Internecie. Niezależnie od tego, czy mówimy o kontaktach międzyludzkich, rozwijaniu hobby, robieniu zakupów czy pracy, sieć Internetowa znajdzie miejsce dla każdego. Nie da się również ukryć, że coraz więcej osób wybiera działanie z pozycji domowej, siedząc przed komputerem lub ze smartfonem w ręku, ze względu nie tylko na szybkość i wygodę, ale także obecną sytuację na świecie. To z kolei powoduje, że konkurencja w Internecie rośnie w zawrotnym tempie. W tej sytuacji liczba wejść na stronie staje się dość ważnym aspektem dla przedsiębiorców. 

Jak sprawdzić ruch na stronie – analiza ruchu na własnej stronie

 

Analiza ruchu na własnej stronie internetowej nie jest trudna dzięki narzędziom, takim jak Google Analytics. W wielu przypadkach niezbędna jest jednak dodatkowa analiza ruchu na stronach konkurencji. Dzięki temu możesz poznać wielkość rynku i panujących trendów, a także oszacować wartość takiej strony pod kątem, np. współpracy czy umieszczenia na niej reklam. 

 

Jak sprawdzić ruch na stronie konkurencji- analiza ruchu na stronie innej

 

Aby sprawdzić ruch na stronie konkurencji, musisz zaznajomić się z kilkoma przydatnymi narzędziami do estymacji ruchu. Oto 7 z nich, które z pewnością sprostają Twoim oczekiwaniom. 

 

Semstorm 

 

Semstorm to jedno z najbardziej przydatnych narzędzi do analizy widoczności strony w naturalnych wynikach Google. Bierze pod uwagę również wyniki płatne. Dzięki niemu zapoznasz się z dokładnymi danymi na temat słów kluczowych, które sprawiają, że witryna jest widoczna w top50 bezpłatnych wynikach Google wraz z zajmowaną pozycją. 

Semstorm porównuje widoczność, ruch i słowa kluczowe z dowolnie wybranymi witrynami, zestawia konkurencyjne serwisy, widoczne w rezultatach Google według takich samych fraz oraz prezentuje łączną liczbę słów kluczowych witryny, które zajmują określone pozycje w top50. To nie wszystko! 

 

Semstorm posiada również takie zalety jak:

 

  • Odnajdywanie fraz kluczowych oraz fraz long tail z potencjałem ruchu
  • Posiadanie bardzo rozbudowanej bazy polskich słów kluczowych (łącznie 400mln), jako jedyne narzędzie na rynku 
  • Monitorowanie pozycji serwisu w wynikach Google 

 

Podstawowe funkcje Semstorm są darmowe. Funkcje rozszerzone zakupisz w pakietach w konkurencyjnych cenach. 

 

SimilarWeb

 

SimilarWeb wyróżnia się przede wszystkim bardzo szerokim zakresem informacji, które prezentuje. Co znajdziemy wśród nich? 

 

  • Zestawienie najważniejszych stron kierujących ruch do witryny.
  • Informacje o widoczności w wynikach wyszukiwarek internetowych (zarówno bezpłatnych, jak i płatnych).
  • Ranking witryny porównujący ją do stron zarówno lokalnych, jak i tych z całego świata. 
  • Statystyki dotyczące ruchu w serwisie, takie jak miesięczna liczba odwiedzin, czas przebywania na stronie, liczba odsłon, czy odrzuceń, a także kraj pochodzenia odwiedzających. 
  • Dane dotyczące ruchu pochodzącego z portali społecznościowych lub reklam.
  • Listę aplikacji mobilnych powiązanych z witryną.
  • Możliwość pobrania darmowego raportu w formacie PDF.

 

Podstawowe dane SimilarWeb są bezpłatne. Aby dotrzeć do bardziej zaawansowanych funkcji należy wnieść opłatę.

 

Senuto

 

Senuto jest platformą analityczną oferującą także zestaw usług w zakresie SEO i marketingu w Google. Oparte są one o big data i autorskie algorytmy machine learning. Jak Senuto może Ci pomóc w analizie konkurencyjnych witryn?

 

  • Analizuje widoczność 
  • Dostarcza szereg danych związanych z jej historią, takich jak słowa kluczowe, dzięki którym domena zajmuje pozycje 1-3, 1-10 oraz 1-50 w organicznych wynikach wyszukiwania.
  • Pokazuje wzrost/spadek liczby słów kluczowych względem poprzedniego poniedziałku. 
  • Szacuje miesięczny ruch z wyników wyszukiwania. 
  • Szacuje kwotę, jaką należałoby wydać w Google Ads w ciągu miesiąca, aby wygenerować podobny ruch do ruchu z działań SEO.
  • Pokazuje miejsce domeny w głównej kategorii tematycznej, do której została przypisana 
  • Analizuje bazę słów kluczowych
  • Wyszukuje frazy generujące największy ruch dla danej domeny. 
  • Monitoruje 
  • Porównuje zbiory fraz analizowanej domeny i domen o zbliżonym profilu słów kluczowych. Dzięki temu sprawdza słowa konkurencyjne, które dają innej witrynie widoczność w top10,a Twojej w top50, co oznacza, że konkurencyjna witryna zabiera Ci ruch tymi słowami. 
  • Pomaga wykryć kanibalizację witryny. 

 

Google Adwords Display Planner

 

Usługa Google Adwords również daje wiele możliwości, jeśli chodzi o analizę ruchu na stronie konkurencji. Google Adwords Display Planner to urządzenie, które pozwoli nam uzyskać informacje na temat liczby plików cookies dostępnych dla danych witryn, na które mogą być kierowane reklamy w sieci GDN. To z kolei sprawia, że możemy oszacować skalę zasięgu serwisu na podstawie przybliżonego określenia liczby ciasteczek (cookies), czyli “użytkowników”. Prawda jest jednak taka, że są to dane bardzo ogólne i niedokładne. 

Planer udostępnia nam również szacunki dotyczące przewidywanej liczby wyświetleń reklamy dla danej witryny. Co więcej, Google Adwords Display Planner informuje nas o wieku, płci oraz urządzeniach użytkowników odwiedzających serwis. Dzięki tym funkcjom możemy bezpłatnie porównać ze sobą kilka serwisów internetowych i rozpoznać ogólną popularność witryn. 

 

Google Adwords Keyword Planner

 

Google Adwords Keyword Planner pozwala oszacować ruch zarówno z wyników płatnych, jak i bezpłatnych. Zdobędziemy dokładne dane na temat miesięcznej liczby wyszukiwać żądanych słów kluczowych w Google. Na ich podstawie można wyliczyć liczbę odwiedzin z poszczególnych fraz oraz łączny ruch wyników organicznych. Niestety, nawet jeśli przyjmiemy średni współczynnik klikalności CTR dla określonych pozycji, proces ten będzie długotrwały i wymagający pewnych umiejętności. Zdecydowanie łatwiej jest pozyskać te dane z pomocą innego narzędzia. 

Planer słów kluczowych Google Adwords o wiele bardziej przydaje się, jeśli chodzi o ruch z płatnych wyników. Tutaj znajdziemy wyliczenia szacunkowej liczby kliknięć reklam AdWords dla danych słów kluczowych w zależności od dziennego budżetu oraz najwyższej stawki CPC.

 

 

Google Trends to narzędzie, które pozwoli Ci sprawdzić, czego szukają użytkownicy w Internecie, tym samym poznając ich potrzeby. W odróżnieniu od Planera słów kluczowych Google, opisanego powyżej, Google Trends prezentuje trendy dotyczące zainteresowania danym tematem przez internautów, biorąc pod uwagę czas oraz położenie geograficzne. 

Sprawdzimy tu częstotliwość danego słowa kluczowego i to, czy ma ona tendencję spadkową, czy wzrostową. Google Trends pozwala nam także porównać popularność poszczególnych haseł, co umożliwia sprawdzenie, która witryna (nasza, czy konkurencji) jest częściej wyszukiwana w Google. 

 

Alexa 

 

Na koniec mam dla Ciebie najpopularniejsze i najprostsze w obsłudze, darmowe narzędzie. Ruch uwzględniony w rankingu Alexy bazuje na połączonym wskaźniku unikalnych odwiedzin i liczby odsłon. Nie przedstawia ona wprost szacowanej wielkości ruchu. Ranking określany jest poprzez porównanie z odwiedzinami innych monitorowanych serwisów. 

Za pomocą Alexy nie należy wyciągać daleko idących wniosków. Prezentowane dane często okazują się niedokładne, a niektóre z nich dostępne są jedynie dla największych witryn. Polecam Ci ją do porównywania stron z tej samej branży. Tutaj, tak jak w przypadku wielu innych narzędzi, podstawowe pakiety są bezpłatne, ale w rozszerzenia trzeba zainwestować. 

Mam nadzieję, że któreś z powyższych narzędzi okaże się pomocne w Twojej pracy. Wiesz już również, jak ważne jest pozycjonowanie oraz SEO. Śledzenie trendów Google oraz bycie na bieżąco z aktualnym słowami kluczowymi wymaga odpowiedniego podejścia, umiejętności i przede wszystkim czasu.

 

Jak sprawdzić ruch na stronie – zleć profesjonalistom!

 

Czasem warto oddać to w ręce profesjonalistów, którzy zrobią to za Ciebie, generując zdecydowanie większe zyski dla Twojej firmy. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, kliknij TUTAJ.

 

Meta t  

Popularne artykuły

Redakcja Tings Agencja Interaktywna Tings | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe 2024.

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.